En ny reise

Det er rart hvordan det føles litt tomt her jeg sitter. Jeg tenker over hva som skal bli det neste, det er 9 dager siden bryllupet, og den siste uken har jeg brukt på å rydde bort etter bryllup, så hva nå? Hva i alle dager skal jeg finne på? 

Vi er gift, vi har barn, vi har gård, vi har dyr.. Hva blir det neste? 

Jeg er på langt nær ferdig med bryllupet, det skal dere få vite så mye mer om, men før jeg kan vise fram kjolene jeg sydde, og fortelle om den storslåtte dagen i våres liv, så må jeg vente på bildene fra fotografen. Men all planleggingen rundt er jeg ferdig med, og alle forberedelsene, all den ledige tiden jeg brukte året før bryllupet står nå plutselig helt ledig.

Jeg vet at kreativitet vokser ved å dyrke den, så etter ett år med dyrking kjenner jeg at jeg ikke kan komme raskt nok i gang med noe nytt, noen ny prosjekter, noen nye utfordringer. Alt virrer rundt i hodet mitt. Kanskje jeg skal lage syrom i låven? Eller kanskje det er lettere i huset? Kanskje jeg skal lage hønsehus og få meg høner? Jeg må få laget de blomsterkassene jeg har drømt om i lang tid nå! og jeg tror jeg trenger et vaskerom. Jeg må sy, ja jeg må det. Den dritstilige buksa som jeg har lagret i bildearkivet, og den nydelige toppen med shorts som passer til jentene. 

Det er rett og slett for mange prosjekter jeg har lyst til å starte på, så derfor stopper det litt opp. Jeg trenger jo stoff og ting og tang, og hmm.. Kanskje jeg skulle fått vasket over gulvene og ryddet barnerommet i stedet.. 

Så her sitter jeg da, uten å egentlig vite hvor jeg skal starte, men et sted blir det, og det neste året skal jeg legge vekt på spre min kreativitet med folket. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

28 kommentarer
    1. Jeg syns du skal designe og selge mer klær . Buksedressen din er det beste jenta mi har hatt av sommerklær. har så lyst å kjøpe mer av dine klær😄

    2. Hei! Gratulerer så mye💗 Herlig å følge deg! 😊
      Men jeg lurer på hvor studenten ble av?
      Mvh Silje

    3. Jeg gleder meg til du skal dele kreativiteten med folket 😀 til høsten får jeg mitt eget syrom, i tillegg til at jeg har så mange planer og ideer til ting jeg vil bygge til huset. Du er en stor inspirasjon for meg!

    4. Må bare si gratulerer med vell overstått bryllup, dere var helt nydelige og alt så så fantastisk ut og gleder meg til og se mer fra den store dagen❤ Du er så inspirerende og gleder meg til og se hva dine neste prosjekter blir!
      Stor klem fra fast leser som er alt for slapp til og kommentere😆

    5. Jeg tenkte jeg skulle legge igjen min første kommentar på en blogg. Jeg vil bare si at, tusen takk for at du deler av hverdagen din med oss andre, og viser frem alt det fine du lager. Jeg blir så inspirert, kanskje spesielt siden jeg selv deler samme lidenskap for å sy! Personlig har jeg så mange planer for hva jeg skal lage, slik du har, men føler ikke at tiden og overskuddet strekker til. Det er rart med det, men jeg føler på en måte at vi kjenner hverandre siden vi er ganske så like. Jeg har selv vokst opp med kaniner, høner, sauer og hest. Og dette er noe jeg håper jeg selv kan starte med etter hvert, men bor for tiden i en by med for lite plass. Det er så fine verdier for barn å vokse opp med, det å kunne ta vare på dyr og dele kjærlighet med de. Jeg synes du er kjempetøff som får til så mye, og ikke minst så virker du som en så god mamma for Otilie og Olivia. Jeg skulle ønske jeg hadde samme drivkraften som deg, for jeg vil så mye, men for tiden så stopper det litt opp der. Uansett, ville bare si at jeg setter pris på deg, de fine verdiene du har, og kreativiteten du viser oss på bloggen. Klem!

    6. Gleder meg veldig til å se hva du finner på! Elsker å lese om alt det stilige du lager! Har tatt mot til meg og sydd 2 forskjellige bukser etter dine mønster/forklaringer. Og merker at det bare blir mer og mer gøy å sy!😄
      Tusen hjertelig takk for all inspirasjon!
      (Og selv om jeg har fulgt deg nesten siden start, koser jeg meg fortsatt med å lese i arkivet ditt her på bloggen, og inspireres på ny og på ny!)

    7. Hei! Gleder meg til å høre og se mer fra bryllupet deres 😀 Gleder meg også til å se mer av dine kreative ideer😊 Hvordan står det til med Dronninga? Har ikke hørt noe om hun på lenge, håper det går fint med hun. Og elsker den kaninhagen deres, tenk å ha det så fint 😁

    8. Gratulerer med bryllupet! Jeg har fulgt bloggen din sporadisk i ca 2 år nå, og begynte plutselig å lure på hva som er skjedd med Dronninga siden jeg ikke har lest om henne på lenge 🙂

    9. Siri: Tusen takk 😀 Dronninga lever i beste velgående hos en god hestevenninne av meg, så derfor har du ikke hørt så mye om henne i det siste 🙂

    10. Eirin: Koselig av deg å tenke på Dronninga, hun har det veldig fint og står hos en hestevenninne av meg, jeg hadde rett og slett ikke tiden til å gi det jeg følte hun trengte 🙂

    11. Anine: Jeg skal fortelle deg at jeg setter veldig stor pris på at din første kommentar ble langt igjen hos akkurat meg 😀 <3
      Tusen takk for en utrolig koselig tilbakemeldingen, jeg er enig med deg, det skulle vært flere timer i døgnet, for tiden er alltid bremsen 🙂 En god klem sendes tilbake !

    12. Du er virkelig inspirerende, Stine. Keep ut the good work!
      Men har du fortsatt hesten din? Er selv hestejente (med hund og kaniner) så synes det er morsomt å lese om dyrelivet på gården deres 😊

    13. Syskole,for oss som ikke kan tre nåla på symaskin engang. Steg 1,2 og 3. Gjerne filmklipp ja, lære å klippe mønster, tips og kunnskap om ulike stoffer osv. Begynne med noe basic, som ertposer, avansere etterhvert. Kanskje Leserne/kursfølgerne kan stille spørsmål eller sende inn bilder?

    14. Annie: Tusen takk 😀 Nei, nå har jeg satt henne hos en god hestevenninne av meg <3 Tiden strakk rett og slett ikke til, så jeg får satse på at jeg en dag i framtiden kan ta opp livsstilien igjen 🙂

    15. Veldig enig med Shine ovenfor her! En skikkelig GRUNNLEGGENDE introduksjon til det å sy, helst med film! Syns det er vanskelig å forstå ut i fra bilder og tekst. Men med en enkel introduksjon med alt fra å gjøre symaskinen klar, til stoff, mønster osv. kunne sikkert tilogmed samboeren min lært seg å sy 😂!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg