Prinsessene av Disney

De har slutte å gå i normale klær, hver morgen når de står opp finner de fram en av de kjolene. Kanskje er det Rapunselkjolen, eller Frostkjolen, eller Dorakjolen, eller Sophiakjolen, eller en kjole de bare kalle prinsessekjolen. Jo mer tyll og paljetter jo bedre er det.
Skuffelsen var stor da de ikke fikk pakke med seg en av de kjolene på kanotur, og det gikk akkurat to minutter fra vi kom hjem til det tynne ulltøyet lå slengt i gangen, og to dansene prisesser snurret i sirkler rundt oss. 

Favorittfilmene er mange, men om jeg sier Disney og prinsesser, så er har jeg dekt flesteparten av dem. De er ikke så ulike meg allikevel, innser jeg. 

Jeg kjøpte den nye “Beauty and the Beast” filmen i helgen, og fikk se den både for andre og tredje gang, etter å ha sett den på kino den første gangen. I går kveld spurte jeg jentene om de ville se sin ene favoritt film “Skjønnheten og udyret” med ekte mennesker også, til tross for at de egentlig er 5 år for unge. I 2 timer satt de to tuppene i hver sin prinsessekjole, og var trollbundet til historien de kjenner så godt.

Og da Bell og Udyret danset sin magiske dansescene over det store og tomme ballgulvet hører jeg Olivia si: “Det er så vakkert!” og Otilie fulgte opp setningen med: “Det er sååå nydelig, jeg kjenner jeg får tårer i øynene!” 

Og denne mammaen bare: “Jeg også!” 

Så nå er det ikke lenge før vi sitter tre jenter i sofaen med hver vår tørkerull lett tilgjengelig. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

5 kommentarer
    1. Hei!
      For en stund tilbake skrev du et innlegg om tv titting. Du skrev at du hadde laget noen restriksjoner. Lurer på hvordan det går? Kan du lage et oppdatert innlegg?
      Mvh
      Rikke

    2. Rikke: Vi holder oss til “regelen” vår. TV i helgene, med utak av en halvtime om morgen, fra tid til annen. Det funker veldig bra. I går var vi hjemme hele dagen, så det var en ekstra fridag og da fikk de også litt tv-titting. Vi er ikke veldig strenge på det altså, om de spør kan det hende de får et ja på en onsdag også, men stort sett så savner de det ikke, og spør derfor ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg