Bryllup – Første møte

– Alle bildene er tatt av fotograf: Elisabeth Figenschou Jølstad

Det mest vanlige er kanskje at mannen får se sin kvinne i hvit kjole første gang når kirkedørene åpner seg, det hevdes også at det bringer ulykke om mannen ser bruden før vielsen. Allikevel valgte vi å se hverandre før vielsen. Vi valgte en sen vielse, og derfor ønsket vi å ta bilder før kirken.  

Så her fortsetter historien:

Les også: Bryllup – frisørbesøk og sjokkerende telefonsamtale 


I dress og flosshatt sto min mann og ventet på meg langs den overflommende elvebredden etter nattes uvær. Et lett skydekke lå over oss, perfekt for fotograferingen og gradestokken viste 19 grader. Min svigerfar hentet forloverne mine og meg hos frisøren, og begge forsto vi at vi ikke kunne holde øyekontakten særlig lenge, om vi skulle klare å holde tårene tilbake. 

Otilie og Olivia ventet sammen med sin pappa, til jeg kom kjørende og de løp for å ta meg i mot. 

Et magisk øyeblikk 

Med ryggen til og øynene mot den spektakulære fossen, ventet han på at jeg skulle komme opp til han. Til han skulle få se meg. Til han skulle få se resultatet av alle timene jeg hadde vært borte for å sy brudekjole. Helt til det øyeblikket der jeg rørte ved skulderen hans og ble belønnet med et ekte kyss

Otilie og Olivia hadde den natten sovet over hos mamma og mann, sammen med min kusine og hennes venninne som skulle passe de senere på bryllupsdagen. Søsteren min flettet håret deres, og kjolene jeg hadde sydd til dem skiftet de til på stedet før jeg kom. De var som to engler som danser rundt med lag på lag med tyll, og vakre blonder i kremhvit nyanse. 

og i øyeblikk som dette, så vet man med sikkerhet, at man er lykkelig.

Et utdrag fra talen min: 

       I løpet av 6 års samboerskap har vi pusset opp et helt hus, både utvendig og innvendig, i tillegg har vi fått barn, to i slengen til og med. Er ikke det to av livets store prøvelser som samboere? For hvis det er det, så står vi sterkt, siden resultatet av det er et hjem, vårt hjem, og en familie.

Da jentene våre hadde fått være med på noen bilder, reiste de videre og tok en liten pause hos min søster før kirkeklokkene ringte. Bjørn Tore og jeg ble igjen for å forevige oss to til sammen, i fotografier. 

– L Y K K E –

Det var godt å se mannen i mitt liv før kirken, og alle tårene som fulgte der.. 


Fortsettelse følger..

– Lik min Facebookside, og få med deg når neste innlegg kommer – 

31 kommentarer
    1. For et nydelig par! Fantastiske bilder! 😍 Vi feirer 2 års bryllupsdag idag – det er så fint å være gift!💜

    2. Å, dere er så fine! Og heldig var jeg som fikk være med på sidelinjen med å pynte jentene og se det første møte mellom brud og brudgom! ❤️❤️ Kjolen var jo ikke akkurat ukjent for meg, og jammen fikk jeg oppdraget med å hente brudebuketten også 😍👰🏻🎩 Dere strålte alle fire – det var vanskelig å holde tårene i sjakk! Neste post på programmet mitt den dagen var å få jentene rene og like pene til kirken 😘 Mamma

    3. Det går ikke an å lese disse innleggene uten tårer i øynene, og gravid attpå til. Herremin! Så nydelig <3

    4. Endelig kommer bildene! Har fulgt bryllupet siden du startet å skrive om det, og dette topper kaka. Så utrolige nydelige bilder Stine og den kjolen er fantastisk!! Dere er en helt fantastisk flott familie 🙂
      I mangel på ting å lese, begynte jeg å bla i arkivet ditt, og lese tvilling-innleggene da jeg syns det er SÅ interessant. Jentene dine er nydelige!
      Nå er det lenge siden sist tvilling innlegg, og jeg ble sittende å lure på om dere noen gang har tatt feil på dem? Hadde vært morro om du kunne skrive en historie om det.
      Ønsker dere all lykke <3 Stor klem fra fast bloggleser siden 2013!

    5. Jeg må også bare si at jeg har fulgt bloggen din omtrent siden dagen du havnet brått på topplisten. Jeg ble inspirert med en gang jeg kikket gjennom innleggene dine 🙂 Du er så kreativ og flink – noe jeg misunner voldsomt! Haha. Også elsker jeg at du er så ekte. Det er ikke masse mas og sjas om utseende, overdrevent sminke og alt det fake opplegget mange andre driver med. Det er så deilig å lese din blogg og se en ekte hverdag. Du er jo nydelig både med og uten sminke, og du tør å vise det. Det er så bra! Skjønner ikke alt oppstyret rundt dette med sminken.. Jeg synes du er et ekte forbilde for lesere og spesielt jentene dine 🙂 I tillegg virker du som en oppegående, sprudlende, blid og morsom jente. En fantastisk god og omsorgsfull mamma også! Tenkte at etter alle disse årene som fast følger så var det på tide å fortelle deg det! 🙂 Også er det morsomt at vi heller ikke bor så langt unna hverandre, hehe! Gøy å følge noen som holder til “i nærheten” :p Så kjenner jeg meg ofte igjen i ting du skriver eller film snutter på snapchat, haha!

    6. Emilia: Åhh, så fantastisk koselig å lese Emilia. Det er helt nydelig med en tilbakemelding som dette, for det er akkurat hva jeg ønsker å være – en jordnær person som kan dele inspirasjon videre, uten at ting trenger å koste all verden, og uten at man må endre den man er for å være bra nok. Det er to ting som er så viktig for meg <3

      Tusen hjertelig takk <3

    7. Christin Solberg: <3 Endelig kan jeg fortelle om det, med bildene fra dagen <3.
      Tuusen takk!
      Herlig at du leser gamle innlegg også. Jeg sier ofte feil navn, men jeg har aldri forvekslet de om det er det du tenker på 🙂

    8. Mamma: <3 <3 <3 Nei, kjolen var ikke ukjent, men så ble det jo allikevel noe annet når jeg fikk den på med hår og sminke fikset, framfor da jeg prøvde den etter en to dagers migrene og så ut som jeg ikke hadde sovet de siste ukene.
      Haha, du klarte fint den oppgaven <3 Elsker deg!

    9. Herlighet for et vakkert brudepar, og selvfølgelig brudepiker <3 Har gledet meg til å se og lese om den store dagen deres, og må innrømme at bildene ga en liten tåre i øyekroken. Det lyser kjærlighet alle veier 🙂 Og for en jobb du har gjort med brudekjolen! Du er helt rå, og så vanvittig vakker <3

    10. Ville bare si ettersom at jeg akkurat har lest dette, at det var nydelig skrevet! Til tross for flom, så virket bryllupet som en drøm! Gratulerer!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg