Blødende migrenepiercinger

Til mandag er det 12  uker siden jeg tok den såkalte migrenepiercingen. Jeg får veldig mange spørsmål om hvordan den fungerer for meg, så det er på tide med en oppdatering igjen. 

Les – Innlegget fra da jeg tok piercing 
Les – Dobbelmigrene og migrenepiercing
Les – Første oppdatering, 5 uker etter migrenepiercing.


  Denne uken har jeg tenkt flere ganger at jeg må få til en oppdatering på piercingene jeg har tatt i ørene, som skal hjelpe mot migrene. Da er det jo litt komisk, eller kall det typisk at jeg i går kveld, altså dagen før mitt planlagte innlegg, sier til BT i det vi satt oss ned i sofaen kl 22:00 for å se en film sammen: “Nå får jeg faktisk migrene!” 

  Synet forsvant, og BT måtte hjelpe meg med å lese på medisinpakkene, for å finne riktige medisiner. Det var ikke stort annet å gjøre enn å ta medisiner og komme meg i seng så fort som mulig. Planen min var å klare og sovne før auraen ble byttet ut med hodepinen, noe som normalt tar en halvtimes tid. Jeg var i utgangspunktet fryktelig sliten i går, som antagelig var utløseren til migrenen, men som også førte til at jeg sovnet raskt. Jeg sov meg faktisk igjennom hele skallebanken og kvalmen.

  Jeg har jo med andre ord ikke blitt kvitt migreneanfallene. Faktisk har jeg hatt tre stykker etter jeg tok piercingene. De første to fikk jeg dag 3 og dag 4 etter jeg tok piercingene, og så fikk jeg mitt tredje anfall i går kveld. Når det er sakt, så betyr det at jeg gikk 11 uker uten et eneste anfall, og det kan jeg ikke huske når sist skjedde. 

  Tidligere i år gikk jeg på blodtrykksenkende medisiner for å forebygge mot migrene, det hjalp ingenting, snarere tvert i mot. Jeg fikk så lavt blodtrykk selv på den laveste mulige dosen, at jeg følte meg mer svimmel enn etter 3 glass vin. Og det er rart hvor mange rare tanker man kan få av for lavt blodtrykk over tid. Jeg sluttet derfor helt med forebyggende medisiner, og tar nå bare medisiner mot migrene ved anfall. 

  Det er allikevel en ting jeg må nevne i denne oppdateringen av migrenepiercingen. Etter at jeg satte dem har mønsteret på migrenen også endret seg. De to første rundene rett etter jeg tok piercingen, slapp jeg unna etter to timer med skallebank. Jeg var dog helt kjørt etterpå, men uten smerter, det kan du lese mer om i innlegget jeg har lenket til over. 

  I går fikk jeg migrenen klokken 22:00 om kvelden, det har jeg aldri før opplevd. Og la meg si det slik, om det er klokken 22:00 om kvelden jeg skal få migrene, så kan jeg leve fint med det. Stort sett er det om morgen at migrenen trer i kraft, og hele dagen er dermed ruinert. 

  I dag har jeg vært sliten, og hadde den øre fornemmelsen i hodet, samt at jeg har vært ekstremt lysømfintlig – det er helt normalt, og en klassisk “dagen derpå” etter et migreneanfall, men jeg slapp unna timer i smerter da jeg sovnet før den rakk å toppe seg i går kveld. 

Et lite rart faktum

  Da jeg tok piercingene sa hun som satte de, at migrenen ofte kan endre seg, og at det ikke er uvanlig at piercingene begynner å jobbe ved et anfall. Det kan vise seg som smerter der piercingene sitter, eller at det kommer verk fra piercingene. 
Det skjedde ikke hos meg, men i dag blødde jeg i begge piercingene, og det har jeg ikke gjort siden jeg byttet de for seks uker siden. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

19 kommentarer
    1. Jeg vurderer å ta slike piercinger, jeg sliter riktig nok ikke med like mye smerter eller aura som du gjør. Men har milde og ofte anfall med lyd og lysømfintlighet, en vakker kombinasjon som student og vikar i bhg :’) Heldigvis funker paralen 90% av gangene, men hadde vært deilig å slippe migrene sånn 3-4 ganger i uka på det verste!

    2. Jeg prøver å overbevise søsteren min om å ta disse piercingene, men hun sier hun ikke tror noe på det eller at det garantert kommer til å gjøre migrenen hennes verre. Skulle ønske hun ville lese innleggene dine! Men hun nekter dessverre 🙁

    3. Du er så vakker at jeg har ikke ord , og du virker like vakker på innsiden ❤ Dette er min favorittblogg , den jeg gleder meg aller mest til og lese hver dag. For ett nydelig bryllup , sitter med tårer i øynene når jeg leser de innleggene der ❤ Sitter og håper at min kjære skal ta steget sånn at vi også kan gifte oss.

    4. Opps fikk Boy George assosiasjoner her 🙂
      OG dessuten er du så mye finere når du smiler naturlig en når du er alvorlig 😉

    5. Mia: Det må jo nesten være noe man er åpen for å gjøre, men hun vet jo om det. Så den dagen hun blir desperat nok, så revurderer du det kanskje 🙂

    6. Anonym: Haha, det var ikke pent sagt 😛 Er ikke alltid like enkelt å smile naturlig når jeg står alene og tar bilder med en selvutløser. Haha. 🙂

    7. Så bra at de hjelper!
      Lurer på om du kan skrive hvilke sminke du bruker? Amt fra foundation til solpudder/rouge? Du er så pent sminket:)

    8. Har du vurdert botoxbehandling mot migrene? Jeg har blitt så mye bedre etter jeg startet med det. Var plaget med to-fire anfall i uken tidligere (jeg har også prøvd blodtrykksmedisiner til og med epilepsimedisiner), nå har jeg kanskje 2-3 anfall i måneden! En helt annen hverdag. Endelig kan jeg fungere og faktisk studere så jeg kommer meg ut i jobb etter utdanning. Det hadde aldri vært mulighet sånn som det var tidligere. Anbefales på det sterkeste! Man får også dekket behandlingen (koster egentlig over 4000kr) hvis du har frikort og er plaget med så så mange anfall i måneden. Og det er absolutt ikke det samme som hvis du tar botox for “skjønnhet”, for de setter sprøytene rundt i hele hodet, midt mellom øyenbrynene, tinningene, nederst i nakken ved hårfestet og nedover nakken på hver side. Det skader hvert fall ikke å ta det opp med legen din om du tenker dette kan hjelpe deg.

    9. Juliane: Nei, jeg har vel egentlig ikke vurdert det, ettersom jeg på langt nær er så plaget som du er. Jeg har i utgangspunktet 1-2 anfall i måneden. 🙂

    10. Hei Stine!:)
      Litt rart spørsmål, men når du er lyssky etter anfall, har du da større pupiller enn du vanligvis har?
      God tirsdag til deg og dine!:)

    11. Linnea: Morsomt at du spør, for det er en ting jeg har lurt på selv. Jeg føler at jeg har alt for store pupiller da ja, men så har jeg heller aldri vært helt sikker på om det stemmer, eller om det bare er et synsbedrag 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg