6 cm lang, grønn “vekkeklokke”

I løpet av 0,2 sekunder befant jeg meg på to bein midt i rommet, fra sovende stilling i sengen. Hvinet vartet i 2 sekunder. “Hhhh!! Hva er det som skjer?” stotret mannen min fram med en grøtete morgenstemme, han var tydelig forskrekket. 

Sekundene før.  Jeg befant meg i dyp drøm, hva jeg enn drømte om forsvant fra hukommelsen i det sekundet skrekken tok over. Men jeg husker jeg drømte, helt til noe utenforstående forstyrret drømmen. Jeg rynket på ansiktet. Det var noe som kilte. Jeg rynket på nesen. Kilingen vedvarte. Jeg lå på rygg, ristet lett på hodet og så sperret jeg øynene opp. Som frosset fast i sengen begynte øynene mine å fokusere. For nært til å se hva det var klart, men tydelig nok til å se at noe fremmed stort og grønt var plassert rett under nesetippen min. Haken og overleppen bekreftet at seks små føtter med sugefunksjon var plassert der seks små føtter ikke skal stå. Jeg rakk akkurat å kjenne to brune følehorn som klasket meg over neseryggen før jeg satte i et hvin og var ute av sengen før jeg selv visste ordet av det. 

– “Go’ morgen! Hahah” – 

Klokken var 06:25 – og la meg si, det var ingen i huset som sov mer etter det. Å starte dagen med høy puls, er kanskje ikke det mest behagelige, men jeg skal si deg at man våkner godt når Norges største gresshoppe (grønn løvgresshoppe) har funnet det for godt å klatre inn igjennom vinduet i andre etasje og setter seg i ansiktet ditt. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

2 kommentarer
    1. Å fyttikatta! 😮 Vi hadde også en liten overraskelse i sengen i natt… Jeg sov tungt, men rykket til av noe – å våknet ikke ordentlig før jeg satt oppe i senga… Hmm.., ingenting var utenom det vanlige.. Så jeg snudde meg, å heiv meg ned i senga igjen… “Uuæææh!?” Før jeg en gang fikk tenkt, hadde jeg fingrene innslynget av det kalde og klissete jeg nettopp hadde fjernet fra ryggen… Jeg hadde lagt meg på en snegle…. Sender en “takk” til vår langhårete pus som har lugget å kost seg i senga vår, å latt en slimete venn bli liggende… : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg