Skal kun kle barna mine i fine klær

“Mine barn skal aldri få lov til å få slike “stygge” klær med Disneymerker på, og heller ikke slike glorete prinsessekjoler. Det er jo ikke vanskeligere enn å la være å kjøpe det!” sa jeg til søsteren min da barna mine var to år gamle. 

Vi ble spontant bedt i bursdagen til søsteren min, samme dag faktisk. Jentene hadde sovet natten over, fra lørdag til søndag, hos mamma. Jeg hadde levert de i fra meg iført hver sin mindre lekre prinsessekjole, men jeg tenkte som så var at noe annet var helt unødvendig, hadde jeg kledd de opp i “normale klær” ville de i løpet av 2 minutter hos mormoren skiftet til en av kjolene i hennes utkledningskasse. 

Kofferten var riktig nok pakket, og der lå det klær av skikkelig standar. Men som jeg allerede visste da jeg pakket kofferten den lørdagen, ble ingen av klærne rørt den helgen.

Søndagen kom og vi reiste alle sammen til søster for bursdag, kake og vafler. Solen skinte varmt og vi satt ute i nøt hver stråle. De fire barna mellom 3-5 år sprang rundt, ute og inne, i en vrimlende fart. Så satte søsteren min blikket i meg og sa: “Jeg mener helt klart å huske at det var ei ung dame som hevdet, meget hardnakket også, at hennes barn aldri skulle gå med slike “stygge” kjoler.” 

Jeg knakk sammen i latter, mens jeg så på mine to barn som kom løpende og slengte skjørtet på de glitrende, tyllbelagt prinsessekjolene sine fra side til side. 

Mine barn skulle aldri få lov til å få slike “stygge” klær med Disneymerker på nei. 

/Flere som har måtte bøye seg under for prinsessekjoler, og klær med Elsa og Anna på? 


– Følg Speiltvillingene på Facebook – 
 

31 kommentarer
    1. Så morsomt! Her er det akkurat likt, bare jeg har en sønn da. Alt av disney, superman, batman, spiderman, blinkesko osv sov var nermest bannlyst i begynnelsen.. men så begynnte stabeiste av en 3 åring å skulle bestemme klærne sine selv. Nå er det allt av superhelter, ninja turtels og biler som gjelder her. Hadde aldri trodd jeg kom til å bruke penger på slike klær :p men slik ble det altså ikle 😀

    2. Haha, akkurat samme her ! Bare at jeg har en gutt på 4år som nå skal bestemme selv, og derfor bare vil ha superman, spiderman, cars, planes, paw patrol og dinosaurer, i de mest knæsje fargene ! Da kjøper man det likevel da 😛

    3. Hihi! Dette var som å lese om meg selv! Min datter begynte å bestemme fargene (og antall) på hårspennene sine i en alder av under 1,5 år…Det har ikke blitt noe lettere, og nå er hun 3! Jo sterkere rosanyanse, jo mer glitter og glorete prints (til min store skrekk og gru) desto bedre! Å få på henne klær som jeg ønsker er en KAMP…Men så er hun jo til å spise opp der hun løper rundt med Anna-kjolen sin, håret fullt av alskens hårspenner, looooosa neglelakk med glitter og synger av full hals… <3 Sukk! Disse prinsessene <3

    4. Akkurat sånn her også…. prinsessekjoler og disney motiv er det mest populære. Og alt av tyll 😊 og lipgloss på munnen selvfølgelig 😆

    5. Haha, denne traff! Sa akkurat det samme om min 7 åring da hun var mindre. Men hun har hatt både to og tre og fire prinsessekjoler opp igjennom. Lillesøster på 2år har allerede fått seg t-skjorte med Frost på (riktignok ikke av meg), så her er det bare å gi litt etter. En god miks av disney og klær jeg bestemmer, så er vi alle fornøyde 🙂

    6. Haha! Akkurat sånn her også desverre 🙈🙈 3 åringen min ELSKER alle de kjolene som mammaen hater 🙈

    7. Åååh jeg kjenner meg igjen. Frøkna her på 2.5 som ALDRI har sett Frost skal på død og liv ha på seg Elsa kjolen. Ille nok at mormoren kjøpte caps med Elsa på. Nå er det jaggu caps, paraply OG kjoler her i hus 🙈
      Men hun er så lykkelig i det at jeg lar det bare gå sin gang til hun er lei 🙂

    8. Ohhh yes. Sønnen min skal på liv og død gå med de styggeste Lynet McQueen skoene jeg noensinne har sett! Farmoren hans elsker å skjemme han bort med Lynet McQueen og Dinosaur produkter… jeg dør litt inni meg hver gang jeg sender han i barnehagen i knall røde sko altså.

    9. Hei! Har aldri kommentert her før..tror jeg. Er heller ikke daglig leser, men tar skippertak i ny og ne. Av alle blogger der ute, er din den fineste. Gode bilder, variert innhold, gjennomtenkt, og interessant. Liker at du blogger om barna, men ikke på den måten at du utleverer hele hverdagen deres, og elsker alle diy-prosjekter. Du skriver så varmt og fint om alle. Jeg tenker at du må være utrolig godhjertet og omsorgsfull. Jentene er helt nydelige, forresten. Og gratulerer som mann og kone. Ønsker dere alle en fin uke 🙂

    10. Sykt bra 😂😂 jeg sa det samme til mammaen min da jenta mi kom til verden. Nå er hun 3 år og ELSKER alt av barnetv-figurer på klær. Hva skal man gjøre da? Hun gjør ikke det om 10 år uansett (håper jeg i allefall😂), så får nå bare holde på! Også er det noe med den lykken som stråler i ansiktet deres når de får på seg noe de elsker, ubetalelig! Verdt det, ja😁

    11. Samma her ! Har en gutt på 5 og ei jente på 4! Skulle aldri kjøpe sånne “bråkete” klær😂😂😂 frem til de var 2 var mora veldig fornøyd med klærne. Men så kom fasen med alt av batman, spiderman, cars, ninjagob, frost, prinsesse kjoler osv osv! 😆😆🙊😂 men heldigvis har vi en god blanding. Vi har pent tøy, behagelig tøy og disney 🙊 Jenta her i hus er meeeeeeget opptatt av klær! Heldigvis ikke SÅ viktig med trykk på klærne🙊 Bare de er fine og passer sammen så er ho fornøyde🙊😆

    12. Synes Disney klær har vært litt søtt jeg. Banner jeg i kirka nå? Tenker ikke på kostymer da, men på bodyer med trampe og bambi på, på Ole Brum, Dalmantinere, snipp og snapp, Gresshoppen Timotei, Jack fra Nightmare before christmas, Timon og pumba. Jeg er nok ikke like begeistret for figurer fra toy stories og enkelte andre, men synes Disney har lagd mange fine klær jeg 😀

    13. Barnebarnet gikk i barnehagen med fotsid Elsa Frost- kjole, for det gjorde nemlig noen andre også, og da så!
      Synes de begynner megatidlig med bestemte klesmeninger, jeg. 🙂 Men det har vel ganske mye å gjøre med barnefilmer og ditto serier på tv.

    14. Flott innlegg!:) å ikke glem minions figurene! De gule !! Har ikke sett noe verre enn det.. he he . De er sååå stygge!! He he. . Kjøpte en kul Donald t skjorte på zara i fjor. Det er det eneste jeg har kjøpt av Disney klær noen gang!! He he. .

    15. Haha Ja jeg kjenner meg litt igjen. Men jeg hadde mer at det aldri skulle være Disney på sengetøy og sånt jeg da. Der skulle det være pene harmoniske farger. Nå ligger de der med my little pony, minions, dory ol. Som definitivt kræsjer med alt annet haha…
      Det er utrolig å mye meningene endrer seg etter noen år sammen med småtrolla <3

    16. Wenche: Haha. Ikke pene nei, jentene fikk hver sin nye minions singletter av faren sin i ferien. Jeg holdt bare munn igjen, for hva kan man gjøre, ungene hoppet i ekstase 😛

    17. Anonym: HAha. Neida, du banner ikke i kirka nå. Jeg er enig med bambi og Ole brum, men Elsa og Anna eller minions? jeg vet ikke helt jeg. Ikke min smak i alle fall 😛

    18. haha du virker som en kul mor! Samtidig som jeg er litt uenig, litt trist å se på mødre kle opp babyene sine som tenåringer, savner den perioden barn gikk med disney-klær..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg