Bilder av baggy høstkolleksjon

God fredag alle fine! 

Igjen må jeg bare få takke dere for den positive energien dere sender meg! Det er flere som takker meg for at jeg deler min kreativitet med dere, men jeg må bare få lov til å si: Det er jeg som skal takke! Hadde det ikke vært for at dere, hadde jeg heller ikke hatt noen å dele kreativiteten min med. Så takk for at dere følger meg her dag ut og dag inn. Dere er grunnen til at jeg kan gjøre akkurat dette! Så tusen takk! Og Tusen takk for alle de fantastiske tilbakemeldingene dere slenger til meg. Jeg blir nesten høy på pæra av dere! 
 


Jeg ble som jeg skrev i går, ferdig med å sy alle plaggene jeg hadde klipt ut. Jeg hadde en del ærender i går, og var derfor ikke ferdig med å sy før mørket begynte å sige på, derfor ble jeg nødt til å vente med å ta noen skikkelige bilder til i dag. 

Men her er alle plaggene altså, jeg håper dere liker de, for det er dette jeg kommer til å dele mønster og oppskrifter på i nærmeste framtid. Jeg håper dere blir med meg og syr, også dere som er helt nybegynnere. Jeg lover at disse plaggene er greie å sy for alle, uansett erfaring. 

Denne kjolen er en forlenget versjon av genserne, som en detalj har jeg rynket og festet tyll i bunnen, grunnen til det er at mine barn elsker dill og dall. På den måten har man en romslig, behagelig brukskjole, med en liten detalj som får jentene til å elske kjolen. Paljettene er et strykemerke fra Stoff & Stil 

Tightsene er de samme som til kjolene, men her har jeg satt de sammen med genseren som er førmodellen til kjolen. Det jeg ønsker å vise her, er at jeg har sydd genseren over i et tykk stoff (se bilde over) og et tynt stoff (se bilde under) , noe som gjør at man får to ganske så forskjellige gensere selv om mønsteret er helt likt. Dette kommer enda bedre fram når jeg deler bildene av modellene mine i klærne

Her har jeg sydd bukser i isoli (kall det gjerne joggebuksestoff). Og ved en liten justering på forstykket av buksen har jeg endret mønsteret til å bli en selebukse. 


På bilder over vil jeg igjen vise hvordan stoffer påvirker resultatet av plagget. Her har jeg brukt det samme genser- og buksemønster som over, men buksa her er sydd i et tynt bomullstoff. Resultatet av det er en lett og tynn ballongbukse, framfor joggebuksa over. 

Til sist her så går kjolemønsteret igjen, det er den samme kjolen jeg har sydd, men i stedet for tyll i bunnen, har jeg laget en krage oppe. Like altså, men så forskjellige! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

22 kommentarer
    1. Så mye fint! Gleder meg til oppskrifter! Trenger litt ideer til hverdagsgarderoben til 3åringen. Takk for masse fin inspirasjon!

    2. Får nesten lyst til å prøve å sy jeg!! 😛 Du får det til å se lett og gøy ut. Får begynne med å skaffe symaskin. 😀 Ha en fin dag, klem til deg! Cecilie

    3. Så mye fint!😍 Gleder meg veldig til å se klærne på jentene! Så kjolen med tyll på snap, og den var så fiiiiin😍
      Nå gledes det til alt jeg skal sy framover, og hadde det ikke vært for deg, hadde nok symaskinen stått relativt urørt fortsatt, av skrekk for å ikke få det til, og fordi jeg ikke hadde visst hvor jeg skulle starte.
      Nå har jeg sydd 5 bukser til minste gutten min, skal begynne på mitt 2. Babynest og har stoffer og planer klare for å sy bluser og kjoler til jentene mine og ❤ rett og slett bitt av basillen.
      Gjett om mamma-hjertet er stolt når minstemann tripper avgårde i hjemmesydd og hjemme-strikka❤

    4. Dine barn trenger jo aldri å gå i en klesbutikk. Så heldige jenter som har en så flink mamma 🤗 Stilige klær! Jeg må nøye meg med å beundre dine plaff. Symaskinen og jeg ser aldri ut til å bli venner 😂 God helg 💕

    5. Hei 🙂 jeg bare lurer på om du har eller eventuelt har tenkt på å ha ei nettside hvor du selger klærne du lager? Synes de er så utrolig fine og dy er så kreativ 😍 nå har ikke jeg barn – men den dagen jeg får det vil jeg definitivt at de skal gå i noe lignende som det du lager. Elsker alle klærne du syr, de er så enkle men samtidig så lekre💕👌

    6. Er så imponert over deg Stine, så fine plagg!!😍😍 Gleder meg masse til du legger ut oppskrifter!

    7. Så nydelige jenter og vakre klær du har sydd ❤ kan jeg spørre hvor mye de 16 plaggene kostet? Skal rettferdiggjøre kjøp av symaskin for mannen 😉

    8. Gleder meg til mønster/ fremgangsmåte kan du skrive noe i innlegget om hva man gjør for å gå opp en str og hva stoffene du bruker heter? 🙂

    9. Krangler de noen gang om hvilken farge de vil ha? Jenter liker jo ofte rosa, men et av plaggene er jo grå. Veldig fine altså! Ikke noe negativt, bare lurer 🙂

    10. Anonym: Vi har fargekoder slik at andre skal vite hvem som er hvem, fargekodene har blitt deres favorittfarger, så nei Olivia spør aldri etter rosa klær, for hennes yndlingfarge er lilla, orange og gul. Otilie sin favofarge er rosa 🙂

    11. Veronica: Haha! 18 plagg faktisk, men dessverre jeg vet ikke riktig. Jeg kjøpte stoffer for 2200,- nå, men har en masse igjen, så det bil jo si at 18 plagg kan bli enda flere av de 2200 kronene for stoff

    12. Trine: Hihi, problemet er nok at de snart nok syntes det er teit å gå i hjemmesydde klær. Allerede velger de et arvet tyllskjørt framfor de nye plaggene jeg har sydd 😛 Haha

    13. Cecilie Janz: Jeg tror de fleste blir overrasket over at det ikke er vanskeligere enn det er, hvis de først starte og får litt veiledning i hvordan starte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg