Sytutorial tights str: 74 – 128

Sent men godt, mønster og film er endelig ferdig og lastet opp! SÅ LA SYLYSTEN KOMME!

Tights er noe vi i dette huset aldri får nok av, det passer godt under en stor genser, eller kjoler, de er myke og behagelig og passer derfor perfekt til alle anledninger, fest som hverdag.

I denne “sy-det-selv-høstkolleksjonen” jeg nå skal dele med dere så er tightsen den første tutorialen jeg vil dele, dette er for å starte med det enkleste, og bygge gradvis opp til de litt mer avanserte plaggene (alle plaggene kan du se her). Dette skal være så enkelt å både forstå og få til at jeg utfordrer ALLE til å prøve, selv de som ikke har troen på seg selv bak en symaskin. Det er sinnykt moro å få til å lage egen klær til barna, og det er så mye enklere enn mange først tror.


Stofftips til tights: 
Her gjelder det å bruke elastiske gode stoffer!
Eksempel:
– jersey
– ribb


Mønster: 

Mønsteret på tightsen går fra størrelse 74 til 128 (6-9 mnd til 8 år).

Jeg har funnet ut at flere timers arbeid bak et hvert mønster krever så mye av min arbeidsdag at jeg har bestemt meg for å ta en liten pris for mønsterne. Jeg håper at dere har forståelse for det, og at dere synes det er greit å betale en liten slant for et mønster du kan ha resten av livet.

Når du har kjøpt et mønster fra meg, vil jeg sende mønsteret til din mailadresse i løpet av et par døgn

  • Mønster tights str 74 – 128

VIDEO – SYTUTORIAL 
Lykke til!

 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

 

 

52 kommentarer
    1. Jeg synes det er helt innafor at du tar betalt for mønsteret. 40kr er absolutt ingen upris. Lykke til med salg av mønster 😄

    2. Jeg har tidligere vært helt målløs over ting du gir oss helt gratis, så 40 kr kan du ta med den beste samvittighet 🙂 Jeg har selv tegnet noen mønster, men jeg er veldig nysgjerrig på hvilke tanker du har når du forstørrer og forminsker størrelser. Du får det så fint til. Har du lært det fra et sted eller en bok?

    3. 40 kr er det ikke noe å si på nei! Så nå er oppskriften kjøpt 🙂 neste steg er å låne en symaskin og børste støv av sykunnskapene.
      Fulgt bloggen din siden jeg selv fikk vite at jeg ventet tvillinger. Den har vært god å ha, for det ble premature jenter <3 tvillingforeningen er super! MEN, de har mye fokus på hvor tungt det er med tvillinger, du derimot har hatt fokus på det jeg trengte - ja, det er mye jobb, men det går også veldig bra og er superkos!! Positiv innstilling er så utrolig viktig 🙂 så jeg vil i grunnen si takk for det! Og så fortsatte jeg å lese bloggen din fordi den treffer meg 🙂 både tekstene og kreativiteten inspirerer! Jeg har ikke tegnet på mange, mange år, men nå har jeg tatt fram kullstiftene og blokka mi igjen. Det er jo som du sa, hvorfor gjøre det så vanskelig 😀

    4. Kristin Omholt: Åh! Tusen takk 😀 Livet blir ikke bedre enn hva vi gjør det til selv, så en positiv innstilling er så viktig 😀

      Dette var herlig å høre <3

    5. Sara: Så koselig å høre <3 Tusen takk! Jeg lærte mye om mønster da jeg satt i lange tider å kontrollerte mønster på ulike størrelser da jeg jobbet med de to kolleksjonene jeg hadde for salg 😀 I tillegg til det så kontrollerer jeg med størrelsesguider på barn i alle aldere, slik at jeg ser at størrelsen treffer bra overens med en 7 åring som en 2 åring 🙂

    6. Jeg betaler gledelig penger for mønstrene dine. Det skulle bare mangle, så utrolig mye arbeid som du legger ned i det. Gleder meg til jeg får mønsteret på mail. Du har gitt meg sygnisten tilbake:) Er det mye hokuspokus og legge på en størrelse selv (134 bruker barnet)? Ha en fin dag:)

    7. Anonym: dette kan påvirkes av mye, for eksempel støtter vi ikke gamle versjoner av Explorer og vi kan tidvis ha noen problemer på noen versjoner av IOS på iPad.

    8. Forstår godt at du tar litt betalt for oppskriften<3 utrolig grei pris! Kjenner det noen ganger kan stoppe meg om det koster 150-200kr for en oppskrift. Gleder meg til å prøve å sy denne!

    9. Herlig! Kjøpt – betaler gladelig for mønstrene dine.
      Nå blir det nye tightser på både storesøster og tvillingdropsene <3
      Printer man ut mønsteret i A4 ?

    10. Christina: Herlig! Tusen takk. Ja, det er jeg veldig enig, synes det blir alt for dyrt. Noen av mine mer avanserte mønster vil koste litt mer, men da snakker vi opp mot 60 kroner, kanskje 70 om det er skikkelig avanserte tegneskills som må til 😀 Haha. Jeg ønsker at det skal være tilgjengelig for alle, og prisen vil derfor være lav 🙂

    11. Gratulerer med fint kurs, jenta min! Og avslutningen varmer et mammahjerte! Siste finish med strykejern og press på sømmer er det lille ekstra som skal til for “kjøpelook”‘en 👏👏❤️❤️😂Mamma

    12. Du har ikke vurdert å laste opp videoene dine på Youtube? 🙂 Syns videoavspilleren til blogg.no tar fryktelig lang tid å laste inn, og kvaliteten er dårligere enn på f.eks. youtube!

    13. Anonym: Nei, egentlig ikke, jeg synes det er veldig fint å ha alt på en plattform, men jeg takk for tilbakemeldingen og skal høre om det er noe designbyggerne kan gjøre for å bedre dette 🙂

    14. Hei! Først vil jeg bare si at du faktisk inspirerte meg til å begynne å sy, så nå har jeg fått både ny symaskin og overlock i 40-årsgave og er klar til å prøve å lage flere plagg til attpåklatten på 1 år:) Utrolig bra at du nå legger ut mønster man kan kjøpe! Men lurer på, kunne du lagt ut ferdige mønster av de småbarnsbuksene du har skrevet så mye om før? Prøvde å tegne av etter instruksjonen men det var fryyktelig vanskelig;) Er villig til å betale en slant for å få ferdig mønster på denne!

    15. Jill: Så koselig <3 Er det et spesifikt mønster du ønsker ? For jeg kommer til å legge ut digitalt mønster på joggebukse og selebuke nå i nær framtid 😀

    16. Jeg tenker på det mønsteret som du har sydd mange forskjellige babybukser av, både i bomullsstoff og velur. Du har også sydd shortser av det til babyene:)

    17. Jeg har sydd mange tights men ser gladelig på filmer og oppskrifter for flere tips. Og det fikk jeg! Så smart å legge beina inni hverandre. Da blir det en søm i stedet for 2-3 😀 Et ydmykt tips fra meg til stoffdronninga som fungerer her i huset er å sy inn en liten lapp i midten bak så ser barna hva som er foran og bak. Det er sikkert ikke noe problem men gjør påkledningen lettere her i huset 🙂

    18. Vil bare tipse om at mailen med mønsteret kan havne i spam’en på mailen.. jeg venta og venta, og etter nesten 24 timer kom jeg på at det kunne være lurt å sjekke spammen.. og der var den, sendt til meg dagen før!

    19. Cathrine Narum: Ja, ikke sant 😀 Det var et tips jeg fikk fra en leser igjen, så det er jo fint vi kan hjelpe hverandre og komme med tips 😀 Jeg liker tipset ditt, for det har ikke skjedd bare en gang at barna har fått rumpa foran når de tar på seg hjemmesydde tights og bukser 😛

    20. Hei!
      Når man overlocker delene, så merker jeg at sømmen hemmer tøyeligheten litt.. altså, selv om det er en stretchsøm, så kan man ikke strekke midjen like mye. Men det gjør kanskje ikke noe?

    21. Hei! Jeg lurer på hvor mange meter med stoff jeg trenger til tights i str 122, og det samme med genser med høy hals?

    22. Kaja: Til en tights i størrelse 122, trenger du ikke så mange meter, men du trenger 80 cm, og da har du mer enn nok selv etter vask og krymp. Til en genser i samme størrelsen skal det holde med 65-70 cm om du har et stoff som er 120 bredt eller mer 🙂

    23. Hei! Så fint med nye mønstre, nå er syinspirasjonen våken i meg igjen 😉
      Jeg lurte på den genseren med høy hals, vet du ca når den kommer?
      Er det greit å bruke jersey i den andre genseren du har her, lang bak og med spisshette? Tenkte bare på om jersey blir litt tynt?

    24. Marit: Fantastisk 😀 Den har vært ute en stund, men jeg hadde ikke fått den inn i oversikten 😀 Nå skal du finne den der 😀 Jaja, det går supert 🙂

    25. Hei! Jeg bestilte mønster nå, men studentmailen min som ikke engang finnes lenger stod som eneste alternativ å få sendt den til (må få endret det inne på paypal på et vis, dette skjedde sist jeg bestilte fra deg også). Kan du sende det til mailadressen min i stedet? Legger den under her 🙂 Tusen takk!

    26. Det hadde vært supert å fått mønsteret i dag, jeg hadde håpet å kunne sy disse tightsene i morgen :))))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg