Sytutorial – kjole med krage

Det er tid for et nytt mønster med en ny filmtutorial, “bambambambararar” (det var altså et forsøk på en fanfare)

Et mønster, to kjoler

I dag skal jeg dele hvordan jeg syr denne herligheten av en kjolen som jentene har på seg. Mønsteret som tilhører denne kjolen er likt som på kjolen som er sydd med tyllkant. Forskjellen er kun at på den andre kjolen er kragen fjernet, og en tyllkant lagt til. Derfor har jeg laget ett mønster, som du kan bruke til å sy to ulike kjoler med.
Det blir allikevel to forskjellige tutorials på hvordan jeg syr kjolene sammen, så derfor deler jeg opp innleggene på kjolene.

I dag viser jeg denne varianten, og i morgen eller på mandag kommer tutorial på kjolen med tyllkant.

Stofftips: 

Jeg har sydd kjolen i jersey, men den kan også sys i andre myke stoffer:

– jersey
– fleece
– isoli
– Jacquard


Mønster: 

Dette er mønsteret som er til begge de to kjolene fra “sy-det-selv-høstkolleksjonen” Mønsteret på kjolen går fra størrelse 74 til 128 (6-9 mnd til 8 år). Tutorial til kjolen med tyllkant kommer i løpet av et par dager.

Når du har kjøpt et mønster fra meg, vil jeg sende mønsteret til din mailadresse i løpet av 24 timer. (Husk å sjekke søppelpost om mønsteret ikke dukker opp)

14 kommentarer
    1. Igjen så gjør du det så fint og deilikat! 🙂 veldig fin hempe også, men ville det ikke hvert enklere å sy inn en liten strikk siden det er barneklær? Jeg skal absolutt huske denne hempen da jeg ser for meg at den er veldig fin sammen med blonder eller mer delikate klær. Da går det kanskje an å hekle med synåler for å få små løkker og lignende.. hmm.. det kommer jeg sikkert aldri til å gjøre da..

    2. Hei!
      Jeg trenger litt stoffhjelp 😉 hvordan type stoff er isoli forhold til vanlig bomullsstoff ?;) det er et godt stykke for meg å kjøre til en stoffbutikk derfor kommer jeg til å bestille på nett men jeg er usikker på hvordan isoli er 🙂

    3. Hei!
      Fin tutorial! Du er sjarmerende og lærerik og se på! Har forøvrig blitt avhengig av å se om flua Fred dukker opp! Du kan sikkert snart lage et innlegg om bare han!😂😂 Men jeg har en annen challenge til d også😊, var på fest nylig og der hadde en venninne en kjole som kunne brukes på begge sider! Forskjellig mønster på hver side.😉😉😉🙃🙃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg