Sytutorial – kjole med krage

Det er tid for et nytt mønster med en ny filmtutorial, “bambambambararar” (det var altså et forsøk på en fanfare)

Et mønster, to kjoler

I dag skal jeg dele hvordan jeg syr denne herligheten av en kjolen som jentene har på seg. Mønsteret som tilhører denne kjolen er likt som på kjolen som er sydd med tyllkant. Forskjellen er kun at på den andre kjolen er kragen fjernet, og en tyllkant lagt til. Derfor har jeg laget ett mønster, som du kan bruke til å sy to ulike kjoler med.
Det blir allikevel to forskjellige tutorials på hvordan jeg syr kjolene sammen, så derfor deler jeg opp innleggene på kjolene.

I dag viser jeg denne varianten, og i morgen eller på mandag kommer tutorial på kjolen med tyllkant.

Stofftips: 

Jeg har sydd kjolen i jersey, men den kan også sys i andre myke stoffer:

– jersey
– fleece
– isoli
– Jacquard

Mønster: 

Dette er mønsteret som er til begge de to kjolene fra “sy-det-selv-høstkolleksjonen” Mønsteret på kjolen går fra størrelse 74 til 128 (6-9 mnd til 8 år). Tutorial til kjolen med tyllkant kommer i løpet av et par dager.

Når du har kjøpt et mønster fra meg, vil jeg sende mønsteret til din mailadresse i løpet av 24 timer. (Husk å sjekke søppelpost om mønsteret ikke dukker opp)