I skogen før soloppgang

 

 Mannen i hus trudde det hadde klikket for meg i går kveld da han så jeg hadde pakket tursekken og fortalte at jeg skulle ta med jentene opp i skogen før soloppgang i dag. Jeg er både et B-menneske og svært somlete om morgen, så at han hadde sin tvil er kanskje ikke så rart. 
 
 Det har seg nemlig slik at da jeg våknet halv 8 på onsdag og torsdag så var det altså bare et helt magisk lys som traff inn igjennom soveromsvinduet. Derav kom den spontane planen om og faktisk sitte i skogen og nyte frokost til soloppgangen i dag som det var meldt samme været som de tidligere dagene.

Vi rakk det! 
 Til tross for at trærne sperret litt av solens oppgang, var det altså bare helt fantastisk å se da lyset traff tretoppene rundt oss, og sakte men sikkert snek seg nedover stammen. Og det lyset! Magisk

Jeg tørr å påstå at dette er den beste morgen jeg har hatt på veldig lenge. Kanskje fordi den var så spontan, kanskje fordi jeg bråbestemte meg for å ha jentene hjemme fra barnehagen, kanskje fordi vi hadde både sjokolade og smurte lefser til frokostdessert, kanskje på grunn av den friske luften, eller kanskje bare fordi alt sammen i en pakke var helt rått. 

Ungene bare digget det! Bikkja var i lykkerus, og enda mer gøy fikk hun det da en elgehund kom traltene forbi og tok et lekestopp med Tyra før hun fortsatte ferden videre mot elgen. Haha. Vi møtte på tre jegere, som alle var informert om at vi var i skogen etter at vi hadde møtt på han første. Jeg ble bekymret for å både forstyrre dem i jakta, og jage byttet unna, men i de tidlige morgentimer innimellom trærne så er stemninga god. Jentene fikk opplæring i jakt, og selv om vi ikke så elgen, hørte vi både den og elgehunden storme forbi noen hundre meter lengre ned i skogen. Elgen var for stor til å felles, så jegerne måtte nøye seg med et nydelig høstvær og grilling denne dagen.

På hjemturen ned fra kollen, snublet vi tilfeldigvis over en samling med traktkantarell, og vips ble morgenturen vår plutselig omgjort til en sopptur på formiddagen. 

Dette bare anbefaler jeg videre! For en fantastisk start på dagen! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

12 kommentarer
    1. Så fine ytterklær! Hvilket merke? Er de foret eller overtrekk? Høres ut som en bra start på dagen!

    2. Hei Stine,
      Først, for en dame og mor du er:)! Jeg har fult deg en stund og blir helt imponert over hvor dyktig,kreativ og dyreflink du er!😊
      Tenkte jeg ville nevne noe for deg! Er to kaniner (som jeg tror er samme rase som dine) som trenger et nytt hjem hos dyrebeskyttelsen Oslo/Akershus. Kunne dette vært noe for dere?☺️
      Ellers fortsett og skrive så fint som du gjør og dele videre😊
      Christina

    3. Hei ville bare si at du har en veldig bra blogg. Alltid spennende å lese😊 lurer litt på hvordan kamera du har, siden du får så fine bilder? 😊

    4. Christina: <3 Tuusen takk 😀
      Dessverre er ikke de alene om å trenge ett nytt hjem, det er et stort overtall med kaniner og katter som trenger nye hjem hos dyrebeskyttelser rundt om i hele landet. Vi har dessverre ikke plass til flere enn de seks vi har 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg