På tide å kaste seg ut i voksensømmen!

SAMSUNG CSC

Når jeg har prestert å faktisk sy en hel brudekjole, så er det kanskje på tide å innse at jeg også kan sy dameklær og ikke bare barneklær. Det er jo mer avansert å sy dameklær, eller i alle fall å tegne mønster til damer, rett og slett fordi vi har flere former som skal følges enn det barna har. Nå prøver jeg å snu den litt skumle tanken om å begynne å dele tutorials på dameklær med å tenke at det ikke kan være vanskeligere enn å sy festkjoler til to forlovere, brudepikekjoler og min egen brudekjole. 

SAMSUNG CSC

I går var jeg på stoff&stil, og handlet inn altså så mye stoffer at jeg ble litt flau i kassen. Jeg hadde riktignok en plan bak alle stoffene jeg kjøpte, så når jeg har sydd alt jeg skal sy, har vi en ny garderobe til en rimelig penge allikevel. 

På kvelden satte jentene og jeg meg ned med tegneblyanten i hånden, mens de tegnet mennesker og hjerter og skrev FAMILIE på tegningene av de to og pappaen og meg, tegnet jeg mønster til denne nye kjolen. 

Jeg hadde en liten avstemning på snappchat (stinetuss) om hvilket stoff jeg skulle sy i, og flertallet valgte dette vinrøde stoffet (georgette crepe bordeaux). Resten av kvelden tryllet det seg fram en kjole, og ingenting er mer moro, enn når det man syr blir akkurat som fantasien! 

Denne kjolen blir det flere av, det kan jeg love, og kanskje jeg skal være så gal at jeg faktisk deler tutorial og mønster på denne når jeg syr en kjole til?


– Speiltvillingene på Facebook –  

28 kommentarer

Siste innlegg