Et nytt familiemedlem <3

Først og fremst må jeg bare få takke dere for at dere er så utrolig gode. De varme tankene dere har sendt meg de siste dagene betyr helt utrolig mye for meg, og at dere har så god tålmodighet setter jeg veldig stor pris på! 

I går hadde jeg endelig en bra dag, og det er veldig deilig å kjenne at så fort kroppen fungerer så kommer også både lysten og kreativiteten tilbake til meg med det samme. Det er jo ikke det at jeg ikke har gjort noe i de stundene jeg har vært borte fra sosiale medier, men jeg har prioritert julekalenderen den lille tiden jeg har hatt energi, så uansett om jeg blir meg selv nå, eller forblir i det tilstanden jeg har vært i i det siste, så kan jeg love at julekalender – det blir det uansett. 

Det er fantastisk å ha noe å virkelig glede seg til, når man føler at alt annet bare er grøtete og kjipt. Og denne dagen har vi gledet oss til i over to uker nå. I dag skal vi nemlig hente vårt nye familiemedlem. En liten pusebaby fra dyrebeskyttelsen. 

I mai mistet vi den ene pusen vår, og siden da har vi snakket om å få oss en ny. Siden vi hadde litt sommerferieplaner i år, valgte vi å vente til etter sommerferien med å kikke etter en ny pus, og for to en halv uke siden dukket den perfekte pusebabyen opp foran øynene våre. 

Jeg er jo ikke i tvil om hvor jeg leter, når jeg leter etter katter – for meg er dyrebeskyttelsen det eneste stedet jeg vil kjøpe pus fra, og så mange katter de får inn hele tiden, så kan man velge like mye der som et annet sted, både kjønn, alder, farger og pelstype.

Det positive med å kjøpe fra dyrebeskyttelsen er mange: 

1 – man hjelper en steike god sak, for det er ALT for mange katter (og kaninen) som ikke har et verdifullt liv.

2 – mange tror det er dyrere, for det koster 1000 ,- å kjøpe en katt hos dyrebeskyttelsen. Men da følger det også med: veterinærsjekk, vaksiner, markkurer, chipping og kastrering. Det får du ikke til under 1000 ,- utenom, det er i hvert fall sikkert. 
Å kastrere katter er noe av det viktige dyrebeskyttelsen kjemper for, for det blir født alt for mange katter, og alt for mange katter må lide fordi vi lar de parre seg ukontrollert. 

3 – Ved å kjøpe en katt fra dyrebeskyttelsen er du med på å hjelpe, slik at dyrebeskyttelsen kan ta til seg nye katter som trenger hjelp. Blir det for mange, må dyrebeskyttelsen si stopp til å ta i mot, så de er like avhengig av at andre adopterer dyrene. 

4 – De som jobber på dyrebeskyttelsen gjør det av egen fri vilje, det er ingen som tjener penger på å hjelpe dyrene. 

5 – Følelsen av å gi en ny start til et dyr er helt magisk. 

Det var i alle fall det jeg kom på i farta, og nå skal jeg gjøre ferdig et prosjekt jeg startet på i går, slik at alt er klart til den nye pusen vår kommer i kveld. <3 

Noen som klarer å gjette hva jeg lager? 


– Speiltvillingene på Facebook – 

9 kommentarer
    1. Så bra at du velger å adoptere fra dyrebeskyttelsen ! <3 Jeg ønsket å gjøre det selv å, men siden jeg må ha innekatt så fikk jeg ikke lov så da ble det fra kjentfolk som hadde et uhell med at katten ble gravid før kastreringa..
      Å håper du legger ut forklaringer på hvordan og slikt på det jeg er ganske sikker på at blir et klorestativ, hadde vært fint å kanskje få noen ideer til den dagen katta sitt skal byttes ut 😀

    2. Det ser ut som en «vær-avleser»? Er det snø på?n så snør det, er den våt så regner det, er den tørr er det oppholdsvær og kaster den skygge så er det sol? Hehe 🙂

    3. Ser du ironien i å beskrive hvor viktig det er å kastrere når du ikke kastrerte dine egne kaniner? 😎

    4. Nathalie: Haha. De er alle kastrert, fakta er at pappaen hadde vært kastrert i 28 dager den dagen kaninbabyene ble født (en kanin går drektig i 30 dager). Så det var feilberegning på tid som gjorde at vi gikk på en blemme, men har så klart tatt ansvaret for det.

    5. Så trist at dere mistet den ene pusen deres! Ble hun påkjørt eller gått seg bort?
      Men så gøy med ny pus på gården! Gleder meg til å se bilder.
      Og god bedring kjære deg!

    6. Birgitte: Vi vet dessverre ikke, hun kom en dag aldri hjem, og vi har ikke funnet henne. En pus går seg vel neppe bort, så det er nok en bil eller rev som har tatt henne.

    7. Når jeg leste overskrifta, trodde jeg at “det nye familiemedlemet” var grunnen til at du har vært så dårlig i det siste 😛 Men den gang ei… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg