Umiddelbart i julerus

I går klarte jeg bare ikke la være, så jeg handlet de tre helt nødvendige ingrediensene: appelsin, kanelstang og nelliker. 

Jeg fant faktisk ut at det nå blir den 4. julen som jeg lager duftbeholder til huset. Jeg delte nemlig oppskrifter her inne 3. desember 2014, og siden har jeg ikke kunne gå en jul imellom uten å ha julelukten fra duftbeholderen i hus. 

Det er noen lukter som man får umiddelbar julestemning av, og spør du meg så er appelsin, kanelstang og nellik en fulltreffer. 

For å lage en duftbeholder slenger jeg ingrediensene opp en beholder som tåler varme, så fyller jeg den opp med vann og plasserer den oppå vedovnen. Når ovnen blir varm, blir beholderen det også og da fordampes den beste julelukten rundt i hele huset. N Y D E L I G

Når det er lite vann igjen i beholderen, fyller man bare på og du kan ha duftbeholderen i minimum 10 dager før den bør byttes. 

– Se de to oppskriftene på duftbeholdere jeg delte i 2014 (er det bare meg som ikke får opp bildene i det innlegget? ) 

La meg si det slik, at med julelukten i hus ble det fort litt julestemning også. 

Flere som er litt tidlig ute med julen i år? 


– Speiltvillingene på Facebook – 

12 kommentarer
    1. Så fine «juletrær»! Er det noe du har kjøpt eller laget selv? Kommer det i såfall i julekalenderen din?😊 Jeg har laget flere av tingene fra dine tidligere julekalendere. Mye fint! Gleder meg til årets kalender!! Du er så kreativ og flink! 😊

    2. Off, ja så mystoryen din på snap i går og tenkte «Yees endelig sosialt akseptabelt å pynte til jul!» Så da begynte jeg å pynte til jul, mannen fikk hakeslepp og spurte om jeg var rivruskende gal når han kom hjem fra arbeid. 😂 Skal ikke være enkelt

    3. Hei! Så utrolig søte de snøstjernene og nissene er som henger i trollhasselen. Kommer det oppskrift? -vil gjerne lage sånne sjøl 🙂 Gleder meg forresten veldig til julekalenderen starter 🙂

    4. Vi har også pyntet til jul 😂 Las at det faktisk kan minske stress, noe som kommer godt med i en hektisk eksamensperiode 😉
      Forresten! Hvordan vet du hvilke beholder som tåler varme? 🙂 Har lyst å gi en slik i julegave, men har ikke peis vi kan teste på selv ☺

    5. Anette: Det høres ut som en god ide 😀

      Jeg bruker egentlig bare et tykt syltetøyglass, det har fungert i alle årene. Men om man er i tvil, er jo alle ildfaste former trygge å bruke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg