Jeg hadde ikke trodd

Det er vanskelig å finne de rette ordene. Jeg har tørket tårer, smilt, ledd, kjent på medfølelse til andre, kjent på varmen fra dere – la meg si at følelsene har vært mangfoldige, men alle i ulike skalaer av glede og kjærlighet. 

Jeg var faktisk redd for hvordan responsen skulle bli, jeg var redd for at det jeg hadde fortalt om hvor tøff den siste tiden har vært, skulle påvirke noen negativt. Innerst inne vet jeg jo at jeg er heldig, at andre blir dårligere, eller at andre er ufrivillig barneløse. Jeg hadde aldri trodd at responsen skulle være enestående god. Kanskje var det bare fordi jeg var så redd for at et lite stikk i siden skulle slå meg ned i gulvet.

Jeg har antagelig fått over 500 skrevende gratulasjoner de siste to døgnene, jeg har lest hver eneste, tro du meg, men jeg har ikke hatt muligheten til å svare på alle. Mange har stilt spørsmål, og det er kommet mange av de samme, så i morgen skal jeg sette meg ned, og prøve å samle de sammen for å klare å gi dere svarene. 

Denne helgen har vært så fin, jeg har hatt overskudd, selv om oppkast, mat og søvn har preget også denne. Jeg vil si takk, for denne helgen har dere løftet meg opp av en dal jeg hadde dykket ned i. Jeg vet ikke om jeg kommer til å dykke igjen, men å få så mye ros, så mange gratulasjoner, og så mye medfølelse, empati og forståelse er noe jeg tror alle som er litt langt nede burde få oppleve. Det gir uten tvil en følelse av å få vinger.

Kanskje er jeg hormonell og litt vel lettrørt om dagen, men jeg prøver bare å få dere til å forstå hvor mye jeg bryr meg om dere, hvor mye jeg setter pris på at dere er dere og hvor takknemlig jeg er for at dere gir meg så mye tilbake. 

Takk ! 

Størst av alt er kjærligheten – og den viser seg i så mange former 


– Speiltvillingene på Facebook –  

 

 

23 kommentarer
    1. Gratulerer med graviditeten! 😊❤ Verdens herligste gave! 😍 Har selv kommet meg til uke 16 nå, og har vært myyye dårlig. Håper du er like heldig som meg, og at det går over (hvertfall den verste kvalmen) 😊 Ønsker deg masse god bedring og gleder meg til å følge deg i tiden fremover 😊❤

    2. Gratulerer igjen, helt herlig 🙂 gleder meg så til å følge deg da jeg er gravid selv nå <3 forresten, er du sikker på at det bare er en denne gangen??:-D

    3. Gratulerer så mye. Den lille vil få to fantastiske storesøstre og foreldre. Gleder meg til å følge svangerskapet videre. Godt du setter ord på ting som ikke alltid er rosenrødt. Ikke alt er lykke og rosa skyer. Fint at du setter ord på de negative sidene også.
      Jeg har forresten vært ufrivillig barneløs i tre år. Jeg mistet også to eneggede tvillinger. Her inne kalte jeg meg “englemamma til eneggede tvillinger” tror jeg det var. Ved hjelp av ivf ble jeg gravid med en gutt. Jeg leste også bloggen din da jeg forelsket meg i navnet Olivia. Etter litt slit, snørr og tårer fikk vi også en etterlengtet liten Olivia. Jeg er nå heldig mamma til to. Jeg hadde en vanskelig periode som jeg var åpen om. Selv om våre problemstillinger er ulike, er det flott at du setter ord på dine. Kanskje kan du hjelpe noen i en lignende situasjon.
      Stor klem til deg.

    4. Gratulerer så mye med graviditeten! Som fast leser opp gjennom årene har jeg gledet meg til denne nyheten 😀
      Jippiiiii!!!!!

    5. Gratulerer igjen! Har allerede skrivet det flere steder, men får ikke sagt det nok❤️ Jeg følte meg som en tulling når jeg spratt opp av sofaen og jubla, mens samboeren så forvirra ut og måtte le av meg. Jeg er så glad på dine vegne, selv om jeg ikke kjenner deg, så får jeg sommerfugler i magen og smiler bredt, GRATULERER❤️

    6. Først må jeg bare si GRATULERER! Så koselig selvom det ikke alltid er bare, bare. Du skriver så vakkert og nydelig at jeg blir rørt her. Takk for at du deler.

    7. Unner deg alt godt selv om jeg aldri ble mamma selv, klarer jeg å glede meg på andres vegne.
      Tenkte litt og undres litt min søster var uheldig litt å si til jenten de hadde hun skulle bli storesøster. Hvordan har du tenkt å gjøre. Det blei lang vente tid for 12 år siden for min eldste niese. Undres hvordan andre gjør det. Kos deg med den som er på vei og de eldste har jo hverandre. Hilsen enstolt tante til 2

    8. Gratulerer❤️
      Jeg har tvillingjenter på 2år og 4 mnd og lillesøster på 3 mnd. Og det tøffeste var faktisk å gå gravid😔 men når hun ble født og energien kom tilbake følte jeg meg som ett nytt menneske. Hadde endelig energi til alle jentene💜💜💜.
      Lykke til!!

    9. Det er vel først og fremst VI som skal takke deg, for all gleden og inspirasjonen DU gir OSS <3
      PS. Det heter ikke skrevende (det er noe helt annet... 🙂
      Det heter SKREVNE 🙂 Og ikke voksene, men voksne (altså voksne folk, f.eks). Du må lage deg en huskelapp. Men sånn ellers er du veldig flink til å skrive - også. Flink til alt du 🙂

    10. Gratulerer så utrolig masse med en liten i magen, så utrolig koselig å lese at det var grunnen til at du ikke har hatt det så bra i det siste, for jeg var litt bekymret over å lese at du ikke var i form. Håper den verste delen snart er over så dere kan nyte advent og ventetid på den lille fremover, gleder meg til å følge dere videre og se de fine jentene som storesøstre.

    11. Bjørg: Hahaha! Det var dagens rettelse. Voksne vet jeg altså, det bare sitter for hardt i fingrene. ;P Hjelper ikke med huskelapp når fingrene går av seg selv.

    12. Gratulerer så mye, Stine <3 Det gledes mye å høre, selv om bildet først ga meg et lite stikk i magen siden vi er ett av mange par som er ufrivillig barneløse. Jeg gleder meg til å følge deg fremover, håper det kommer mye sying av babyklær <3

    13. Gratulerer så mye❤️Du er så utrolig vakker og inspirerende. Du virker til å være en god mor! Lykke til😃Heier på deg

    14. Gratulerer SÅ mye med baby i magen <3 Du er fantastisk flott og inspirerende - og det er grunnen til at jeg har vært fast leser av bloggen din noen år nå. Klem

    15. Gratulerer så masse med graviditeten 😍 Elsker bloggen din, men må desverre innrømme at det blir sikkert en del mindre lesing for min del, da jeg nettopp har mistet et veldig etterlengtet barn, selv om vi “bare” var ca 11-12 uker på vei så tror jeg at savnet blir enda sterkere da man skal lese/se bilder av graviditet/fødsel og det som hører til 😢👼🏻 Men lykke til og jeg håper at jeg kommer til et stadie der jeg igjen føler meg klar for å lese bloggen din ijenn ♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg