Ferdig til jul?! Haha, morsomt

Jeg ha’kke vaska gølvet, men mann har børi ved. 

  “Er du ferdig til jul nå da?” spurte to av venninnene mine meg i går kveld.

  “Jeg?!” spurte jeg, sperret øynene opp og begynte å le av “vitsen”. 

  “Jeg tenkte jeg skulle slå fjoråret med å få handlet inn de siste gavene 21. desember og ikke 22. Men jammen så møtte jeg på ei venninne og da ble det fort lunsj i stedet for gaver. Prioriteringer er viktig. Så dere vet – da får jeg handle inn julegavene den 22. desember da. Jeg tenkte så klart at jeg skulle være ferdig med alt til den 22. desember, så jeg har satt opp at jentene har fri fra barnehagen – de får bli med på lasset. Også tenkte jeg at jeg at jeg skulle sy en ny julekjole til jentene og meg, men de har jeg ikke rukket å begynne på. Jeg bare vet ikke riktig hvor jeg skal finne de timene, for i morgen skal jeg på pakkerunde, dere vet – jeg må nesten ønske de gamleste god jul og de er jo ikke akkurat naboene mine. Jeg har forresten igjen en del gaver som jeg driver å lager også. Og ja, vi skal på julemiddag med venner i morgen. Huset? Ja, nei, mannen driver å rydder etter der jeg har gått. Så det er jo fint da, men stakkar han er jo litt oppgitt.” 

Denne gravide kona, seiler rolig inn i julen som vanlig med et blodtrykk på 110 over 50 (målt på svangerskapskontroll i går), står jeg i alle fall ikke i faren for et hjerteinfarkt riktig enda. Haha. 

“Er du mye svimmel?” spurte legen, “Nesj, det har jeg ikke tid til akkurat nå!” 

HEI HÅ OG GOOOOD JUUL! 

 

15 kommentarer
    1. Haha! 😂 Jeg laget akkurat ferdig de siste julegavene nettopp. Jeg må pakke de inn og levere de i morgen. Bra at du ikke lar deg stresse! Jula skal være bare kos. ❤️ Kos deg med din fine babymagen din. Jeg drømte her om natten at du fikk en liten gutt. Lurer på om jeg får rett 🙈💙

    2. Å være gravid enda en gang er ikke noe man burde være stolt over i en overbefolket verden. Trist at det har blitt slik at folk promoterer fødsler. Jada, Kina, India og Afrika har høye fødselstall, men det betyr ikke at alle andre også burde få flere. Man må få ned tallene overalt.

    3. Høres bra ut å ta det med ro! 😉
      Lurer veldig på hvilket kamera du har? Er det det du bruker til å ta alle bilder med? Du tar så mange fine bilder! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg