Baby Sara

Hei Sara, velkommen til oss, dette er ditt nye “foralltid” hjem. 

Det var med blandede følelser jeg i går reiste for å hente den nye kattungen vår fra dyrebeskyttelsen. Jeg vet ikke om det er alle graviditetshormonene som herjer så voldsomt, men i det siste har det truffet meg så alt for hardt at skillet mellom liv og død står alt for nært hverandre. For to måneder siden, døde vår forrige pus i fra oss helt uventet, bare 4 måneder gammel. For halvannen måned siden gikk jeg igjennom det jeg vil kalle en “mental spontanabort”. Jeg er fremdeles gravid med ei lita tulle i magen, men som legen mente, var det et lite mirakel. Klokken 10:00 den formiddagen fikk jeg beskjed fra gynekologen at de kraftige blødningene og krampene i magen skyldtes at jeg gjennomgikk en abort. I syv alt for lange timer gikk jeg igjennom en abort følelsesmessig. Frykt, sinne – en bunnløs sorg, blod som strømmet og kramper i livmoren. Det var ikke før vi var på sykehuset kl 17:00 at vi oppdaget det helt utenkelige, et fremdeles levende foster. Vi var heldige, andre er det ikke, og jeg spør meg selv: hvorfor? 

Jeg husker tanken som igjen og igjen sa til meg: alle bare dør! Hvorfor dør alle? 

I dag ligger jeg her i sengen.  , jeg ligger å kjenner på de livlige sparkene fra den versle jenta som vokser i magen min og bak hodet mitt ligger vår 12 uker gamle pus og sover. Hun er enda usikker og redd, i går ble hun tatt bort fra sine søsken og sin mor. 

Jeg visste ikke helt om jeg var klar for å starte på nytt med en ny kattunge etter å ha mistet den forrige, for noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg har dyr, når jeg takler så dårlig å miste de igjen. Jeg avlivet min føste hest, og flere katter og kaniner har dødd opp i mellom årene, men uansett om det er sykdom eller skade som fører til død, så føles det allikvel så alt for brutalt når de drar. 

Jeg er ikke dum, jeg vet at døden er prisen for livet. Så derfor ble det en ny pus, for uansett om tiden vi får med de vi er glad i er kort eller lang, så er den tiden verdifull.

Vi gleder oss til å bli kjent med denne nye lille skapningen, som nå er en del av vår familie på til sammen 14 dyr og mennesker <3 


– Speiltvillingene på facebook – 

33 kommentarer
    1. Herregud så nydelig pus ❤
      Den kommer til ett godt hjem med fin menneske familie… Kos deg med lille pus og den lille i magen 💕💕 som blir større å sterkere for hver dag…

    2. For en utrolig nydelig liten pus <3 Hun er heldig som har fått komme til dere. Kjenner meg igjen i det du skriver, de er så vonde å miste, men så verdifulle å ha. Klem til deg og lykke til med resten av svangerskapet!

    3. Så søt kattunge! Men bare lurer, vil du/dere ikke adoptere en voksen katt? Isåfall, hva er grunnen?

    4. Nå ble jeg skikkelig rørt. Jeg syntes dette var en utrolig nydelig pus og jeg er så glad hver gang noen adopterer fra DB fordi man vet at da at de får plass til en ny pus som trenger det. Og jeg må og si, du har en så herlig mage, du kler å gå gravid.

    5. Anonym: Jeg skulle gjerne adopert en voksen katt, grunnen til at vi har valgt kattunge i samråd med dyrebeskyttelsen er: En voksen katt har vanskeligere med å tilpasse seg, vi har hund og en katt fra før av, i tillegg har vi to småbarn. Det kan godt hende en voksen katt hadde klart å tilpasse seg vår familie, men det kan også hende den hadde fått en dårlig opplevelse ved å bli omplassert til et hjem med så mange “medlemmer”. En kattunge er veldig tilpasningsdyktig, og derfor er det bedre vi tar til oss en liten en, som kan skli inn i rekkene fra starten 🙂

    6. Nydelig pus dere har reddet <3 Da jeg var gravid, fikk pusen min unger. Det som var så rart, var at hun forlangte at jeg skulle være med på fødselen. Hun stresset noe sykt hvis jeg så bort og mjauet høyt helt til jeg så igjen. Det var en ganske merkelig og fin opplevelse mens man hadde sitt eget liv i magen. Jeg ble så utrolig glad i de tre små jeg hadde vært jordmor til, og det var så SYKT trist når de fikk nye hjem. En annen litt merkelig episode i samme graviditet, var da samboeren min tilfeldig sparket borti en edderkopp slik at hun mistet egget sitt. Jeg er sykt redd for edderkopper, men fikk plutselig veldig medfølelse for hun der hun fortvilet leitet etter egget sitt. Prøvde å hjelpe til slik at hun fant det igjen, men hun bare løp motsatt vei.

    7. Herregud for en nydelig katt <3
      Vi kan dessverre ikke ha dyr i leiligheten vi leier, noe som er veldig trist. Katt er mitt favoritt dyr 🙂 Har heldigvis to hjemme oss mor

    8. For en nydelig skapning! <3
      Har dere begynte å tenke på navn til lillesøster? Synes du har så nydelige navn på de to eldste, og lurer på om minstemann også skal få et navn som begynner på O? 🙂

    9. Hei! Tenkte å si fra om at det ikke nytter å finne frem til alle kategoriene og alle månedene i arkivet i dette designet. Skulle gjerne sett på sy-kategoriene, men får de ikke frem pga. noe galt ed designet ditt 🙁
      Med det samme jeg skriver vil jeg si at det er en utrolig flott blogg du har, og veldig inspirerende! Elsker å lese om dyreholdet ditt, sying og oppussingsprosjekter. Har faktisk begynt å sy selv etter jeg leste din blogg!

    10. Hei , kan man bare kontakte dyrebeskyttelsen hvis man vil adoptere en kattunge? vi har veldig lyst på en katt. Prøvde å søke litt på nett, men fant ikke så mye informasjon.

    11. Såå nydelig hun er! Og så heldig som får komme til akkurat dere.
      Likte veldig godt setningen om at døden er prisen for livet.. Er veldig glad i dyr selv, men takler så dårlig å miste dem (og er litt overdrevent bekymret for dem når de lever) at jeg nesten vurderer å ikke få flere dyr.. Men de gir så mye glede <3 håper på oppdateringer om lille Sara etterhvert 🙂

    12. Så utrolig vakker! Den får det så godt hos dere <3 Da jeg gikk gravid mistet jeg hunden min, min aller beste venn i hele verden. Det ødela noe i meg. Først nå etter tre år begynner jeg å føle at jeg er klar for dyr igjen. Det var helt sykt å gå gjennom en sånn sorg mens jeg bar på et mirakel inni meg.

    13. Jeg synes det var så koselig å se den forrige kattungen og hunden, og håper på mange oppdateringer etter hvert.
      Pusen er heldig som fikk komme til dere.

    14. Anonym: Uff, ja, jeg orker faktisk ikke tenke på den dagen vi mister Tyra. Verdens beste venn er hun, og barna som har vokst opp sammen med henne.. OOff:(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg