Nydeligste bursdagsmorgen jeg har hatt

“Det er min dag i dag, herregud for en herlig da-ag!!”

Jeg fryktet en skikkelig ræva bursdagsmorgen, men så ble den i stedet helt fortyllende magisk.. 

Kake og gave på sengen, er noe jeg mener hører hjemme på en bursdag, og det kommer i fra barndomsminnene. Det er liksom den ene dagen i året, hvor man virkelig fortjener det lille ekstra. Jeg kan egentlig ikke klage, for jeg er så heldig at han jeg er gift med er et A-menneske, så det er ikke sjeldent jeg får både sjokolade og kaffe servert på sengekanten i helgene, men allikvel så må bursdagen være litt ekstra spesiell for at det skal være en perfekt bursdag. 

A-mennesket av en mann jeg har, hjelper pent lite når han reiste på skiferie med kompisgjengen i går. Jeg forventet derfor en morgen, slik en morgen bruker å være; opp og hopp med to små jenter, mase litt for å få de i klærne og få i de frokosten før barnehagelevering.
Denne dagen ble bare ikke slik! 

Jeg våknet til at de to små begynte å romstere og snakke lavt sammen på naborommet. Jeg lå og lyttet til samtalen, men fikk bare med meg bruddstykker som “Vi må nok ha på ull i dag”. Like etterpå hørte jeg de liste seg ned trappen, og nede fortsatte samtalene, oppspilte og lure. Det skal sies at jeg ante noen ugler i mosen fra før. Snart 5-åringer er tross alt ikke verdensmestere i å holde på hemmeligheter, så da jeg la de kvelden før fleipet jeg med at de fikk servere meg kake på sengen, og de var veldig opptatt av at jeg ikke måtte lete i skapet deres, for det lå en hemmelighet der til meg. 

ALL IN! 
At jentene skulle gå 100 % inn for å gi mammaen sin verdens beste bursdagsstart, det hadde jeg ikke trodd. Da jeg hørte det skrangle i tallerkner nedenunder, satte jeg opp kamera og fanget min beste bursdaghilsen på film. 

video:Barna overrasker bursdagsmamma

Enda mer overrasket ble jeg da det viste seg at de hadde hemmeligheter med pappaen sin også, for det jeg trodde var gjemt i skapet deres, var ikke bare tegninger de hadde laget til meg, men også gave og kort fra mannen som ikke kunne være her og overrekke den til meg selv. 

For en familie jeg har!! ♥


– Speiltvillingene på Facebook – 

22 kommentarer
    1. Altså, gravid som jeg er begynte tårene å trille før jeg startet videoen. Å herreminhatt så søte de her, jaggu trilla det ikke en tårefoss etter videoen også ❤️

    2. Nei, gud så skjønne! 🙂
      Jeg vet jo om fargekodene, men var Otilie i sommerfuglgenser og Olivia i rød? Fortsatt god bursdag 🙂

    3. Gratulerer!
      For noen herlige jenter du har! <3 jeg har lest bloggen din i flere år, og jeg synes det er helt utrolig å tenke på at jentene dine er snart 5 år gamle. De kommer nok til å bli noen fantastiske storesøstre <3

    4. Først og fremst, gratulerer så masse med dagen! Jentene dine er utrolig skjønne, og helt klart veldig glad i mamman sin 🙂

    5. Herregud så fine jenter du har <3 (og mann, naturligvis) De begynner å bli så store og selvstendige, og det er helt skjønt å se på!

    6. for en fantastisk start på dagen du fikk…. herlige jenter.. måtte og flire av pus i bakgrunnen. vi har og gardiner foran der vi har klærne våre og pus elsker å herje der 😀

    7. Herlighet!!det er det nydligste <3 for noen herlige jenter du har!! Tårevått å se 🙂 gratulerer med dagen!:)

    8. Gratulerer med overstått bursdag 🙂 Fikk dessverre ikke avspilt videoen, men er sikker på at den var fantastisk 🙂

    9. Ååå, for noen gulljenter du har!! 😀 Jeg ble skikkelig rørt jeg nå! hehe!
      Jeg hadde tantebarnet mitt på 5 år på vinterferie her i fjor når jeg hadde bursdag. Kvelden før bursdagen min spurte hun meg om hun kunne få lov å stå opp alene på morgenen, for å hente en overraskelse fra sekken hennes, noe som selvfølgelig var greit. Eneste “problemet” var at hun ikke kunne klokka, så hun vekte meg kl 02 med sang, gaver og muffins. Det var selvfølgelig veldig koselig, men etter bursdagssangen måtte jeg fortelle henne at det fortsatt var natt, og at vi måtte sove noen timer. Hun våknet da kl 06, og spurte meg om det var morgen nå, og da hun fikk et ja, løp hun for å hente gavene, muffinsen og tegningene. Så ble det en tidlig morgen på oss denne dagen, selv om både hun og jeg egentlig er B-mennesker 🙂
      Hun ble helt sjokkert da hun fant ut at jeg ikke hadde hverken ballonger eller bursdagshatter, så i løpet av dagen måtte vi gå på butikken for å handle bursdagsting. Dette var en av de fineste bursdagene jeg har hatt. Barn vet virkelig hvordan en bursdag skal være! 😀
      Gratulerer med dagen som var!! Håper du hadde en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg