Bursdagshelg …

På mandag bråbestemte jeg meg for å komme meg ut av vakuumet som har tatt all oppmerksomhet i livet mitt de siste ukene. Jeg elsker å “feire” bursdagen min, det vil si: jeg elsker å tilbringe tid med venninnne mine, og bursdagen ser jeg på som årets beste anledning til å samle de alle sammen under taket mitt. I år har jeg ikke hatt tid til å fokuserer på at jeg har bursdag, før jeg på mandag for en uke siden kikket på kalenderen og så at den var allerede til fredagen (9. mars). 

Jeg var i teorien litt nedfor for at jeg ikke hadde fått vært i Riga med mannen min sist helg på grunn av risikoen ved svangerskapet mitt. Derfor var tanken på at han skulle reise bort på ny langhelg under bursdagshelgen min bare skikkelig vond. Det er rart hvordan verden noen ganger er litt for tøff å takle alene. Ikke bare er jeg hormonell og gravid om dagen, vi var også midt oppe i et dødsfall i familien, og begravelsen skjedde på tirsdag.
Jeg unnet min mann for alt i verden begge turene, så det sier jo bare litt om hvor knyttet jeg er til han, spesielt når ting er vanskelig. 

På mandag bestemte meg for å be inn venninnene mine til bursdagsfeiring i helgen, for jeg tenkte at selv om bare en eller to av dem hadde kunnet komme, ville det vært mye bedre enn å sitte alene igjennom kveldene denne helgen.
Jeg er bare så uendelig glad for at jeg gjorde det, for når sant skal sies kunne jeg like gjerne bestemt meg for å sitte alene og gråte til triste filmer.
 

Med et dusin helt fantastiske venninner, kom 8 av mine fantastiske venninner denne lørdagskvelden, enda invitasjonen kom i siste liten. Som en ekstra bonus kom den ene forloveren min og holdt meg med selskap hele fredagskvelden fordi hun ikke kunne lørdagen, og i dag har jeg jammen hatt heldagsbesøk av en andre venninne som ikke fikk til å komme på lørdagen. 

Vennskap er så uvurdelig, og så helt nødvendig.  

Jeg har arvet en lidenskap for mat fra mine foreldre, og en av tingene jeg liker best ved å forberede selskap, er nettopp matplanlegging og matlaging. På menyen dette året, laget jeg: 

Forret: 

Sashimi – laks på avokado, med mango, vårløk, ingefær og soyasaus

Hovedrett: 

Ytrefilet av reinsdyr, rotpotetmos av persillerot og potet. Stekt sjampinjong og sjarlottløk, smørglasserte asparges og en helt nydelig dyplilla blåbærsaus

Dessert: 

Crème Brûlée med bringebærsorbet og friske bær

Nå bugner huset fullt av blomster, og enda snøen lavet ned i natt, har jeg troen på at de neste ukene både blir varmere og lysere utendørs og i hjerte ♥


– Følg meg på Facebook – 

6 kommentarer
    1. Så fine blomster du har, og maten så virkelig nydelig ut 😀
      Bra du fikk en fin helg og att så mange kunne komme å feire dagen din da 🙂 Gratulerer så masse med dagen som var ;D

    2. Wow! Litt av en meny 🙂 Jeg er helt lik når det kommer til bursdager! Vil ike la anledningen til å treffe venner gå i fra meg 🙂

    3. Sorry, men akkuratt no kjenne ej at ej hata dej litt. Sitt me så mykje vatn i munnen at ej vurdera å låne ei smikke av mini…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg