KEEP CALM and SEW ON

Too cool for school 


Plutselig satt jeg der og sydde igjen… 

Dere aner ikke hvor godt det er de gangene kreativiteten kommer over meg om dagen, det er så sjeldent at jeg knapt kjenner meg selv igjen. Når den først treffer, føler jeg meg som meg, og det nytes så til de grader. 

I går fant jeg fram noen mønstertegninger jeg tegnet for en tid tilbake, og innen kvelden var omme hadde jeg sydd et antrekk til nevøen min. Antrekket har jeg hatt i tankene i lang tid nå, faktisk siden før jul da jeg kjøpte inn stoffer. 

Akkurat det antrekket her har jeg sydd til en gutt, men vi ble alle enige om at det like gjerne kunne vært til jenter. Så utrolig stilig sett, og jentene har alt bestilt samme outfit, i deres favorittfarger. 

To gamle, en ny modell

Jeg tror jeg har sagt det tidligere, men jeg er veldig fan av å ha noen gode grunnmønster som jeg kan ta utgangspunkt i hver gang jeg syr. Ved å lage små variasjoner fra mønsteret, lager jeg ulike modeller selv om jeg bruker det samme mønsteret.

 
Til dette antrekket har jeg sydd buksen etter mønsteret til: Kosebuksa 
– Som en liten endring har jeg laget ribb oppe også, i tillegg har jeg laget lommer i siden. 

Genseren har jeg sydd etter mønsteret til: Genser med hals.
– Som en endring har jeg laget genseren med ribbkant i halsen i stedet for polohalsen som mønsteret har. I tillegget til det har jeg laget et knappestykke oppe på den ene skulderen. 

Den nye modellen er derfor hoodie-vesten.
– Dette mønsteret tegnet jeg for en liten stund siden, men har først fått testet ut mønsteret nå. Selv synes jeg mønsteret fungerte som en kule! Kjempe enkel vest å sy, som ble råstilig på. 
 

Så da er vel spørsmålet om jeg skal lage et nytt mønster på vesten til alle manns bruk? 🙂 


Om du liker syinspirasjon, gå gjerne inn å følg den nye syprofilen min på Instagram – @Spresyglede 

Enda kulere er det om du også blir med på å spre syglede med å dele et bilde om du har sydd etter inspirasjon fra meg, og tagger bildet med #spresyglede 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

 

 

 

23 kommentarer

Siste innlegg