Frisørbesøk, Snapchatfarge og sparesveis

På frisørbesk: Gi meg Snapchatfarge og sparesveis takk! 

Klokken 11 i går var jeg godt plassert i frisørstolen, og fikk servert en rykende varm kaffe. Jeg kaller det spatid i en ellers så travel hverdag med to små og en liten på vei. 

En frisør starter jo alltid en time med å kjenne litt i håret, titte på hvor slitte tuppene er og så klart spørre om kunden har noen ønsker. Alt dette gjorde så klart min frisør, Marthe Beate på Klippotequet L i Tønsberg, og siden jeg farget håret mitt tilbake til sin naturlige brunfarge like før jul, var det kanskje naturlig å tenke at jeg ville være brunette litt til.. 

Jeg gjorde en rask hoderegning på hvordan jeg skulle legge fram svaret, men fant ut at sannheten alltid fungerer best. Så jeg svarte: 

– Vet du hva!? Jeg synes det brune håret er skikkelig lekkert, men jeg holder på å bli sprø av det. Det her høres jo helt tragikomisk ut, men det fungerer ikke å ha mørkt hår på Snapchat .! Jeg blir faktisk litt småsprø av det… 

Så sann har det blitt og sånn er jeg ! 

Spøkelse på Snapchat
Det har seg nemlig slik at når rammet rundt ansiktet (altså håret) er mørkt, så synes autofokusen på Snapchat at det trengs en god del lys til for at det skal være mulig å ta et bilde med alt dette mørke på skjermen.. 

La meg gi et eksempel. Setter jeg håret i strikk, får jeg bare fram den mørke bunnen av håret – Og vips ble jeg omgjort til et spøkelse. 
Har jeg derimot en lysere tone i håret rundt ansiktet skjønner Snapchat at det faktisk er et menneske midt i! 

Når det kom til klipp så måtte vi også le litt da jeg dro fram bildene på mobilen..
“Se på det håret her!! (Bildene viste meg, og så meg igjen) Tenk at jeg klipte av det håret her..” 

Kall meg gjerne ubesluttsom, men heldigvis har jeg verdens flinkeste frisør, som både kan trylle håret mitt fra mørkt til lyst, og få meg til å elske kort hår enda jeg savner det lange. For ja, det savnes til tider. Jeg har veldig mye hår, og etter første graviditet endret det seg fra å være pinnerett til å bli krusete. Da håret var en meter langt, var det så tungt at krusen i håret ble til bølger, med kortere hår derimot er det en helt annen sak. Så jeg elsker kort hår – de gangene jeg tar meg tid til å faktisk rette det ut fra sin naturlige form – en krusete trekant av en kost plassert på hodet. 

Det ble ikke tatt så alt for mye av lengden i går, men den for lange bobben jeg klipte i høst ble rettet litt opp, og så tynnet Marthe ut håret mitt en god del. Jeg har vært ganske bestemt på at alt håret tidligere skulle ha lik lengde, men nå har jeg innsett at det ikke er mulig om jeg ikke vil ha en tykk kost i bunnen av håret! 

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!! Og den følelsen har jeg alltid etter at jeg går i fra deg, Marthe Beate (Jeg vet du er innom å leser, så Tusen takk!)

Lekkert ble det ! 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

15 kommentarer
    1. Du er en fantastisk gledesspreder, Stine 😍 takk for fine ord, og besøket i går ❤️❤️❤️

    2. Å, så fin du ble på håret ❤ Nå måtte jeg inn å bestille meg frisørtime selv, hehe. Hva heter den fargen på håret ditt forresten? 😊

    3. Anonym: Det der var jo tydlig en fornærmelse pakket inn som et “kompliment”. Passiv-aggressiv bitchyness? Jeg syns du er fin uavhengig av skill jeg, Stine!

    4. Utrulig kor flott du blei på håret😻 og kjolen va så lekker at æ dro rætt å kjøpte den skjøll👌🏼💞

    5. ida: Herlig 😀 Det er på en måte ikke et navn på en spesifikk farge. For en fargekode vil jo oppføre seg annerledes om du i utgangspunktet er lysere eller mørkere enn meg. I tillegg tar håret til seg farge forskjellig. Så du må nok bare stole på at frisøren klarer å finne de fargekombinasjonene som gjør at du får et lignende resultat 🙂

    6. Ja, jeg har time neste uke bestilt. Jeg er ganske mørke brun i håret nå, men da jeg så disse bildene og senere bilder av deg nå 😉 så må jeg bli lysere hvertfall. Du var absolutt flott før altså, men denne frisyren og fargen var nydelig på deg 🙂 Så takk for at du inspirerte meg til å bestille en etterlengtet klipp og fargetime 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg