Hennes første klær

Jeg er ganske sikker på at det ligger noe i ordene: Første barnet bader man, andre barnet dusjer man, og tredje barnet vaskes med en klut. 

Siden vi regelrett hoppet over første barnet, og gikk for to med en gang, så ble det også slik at de begge ble tatt som andremann med en gang. Jeg skal love deg at det ikke ble noen badestund hver kveld som en del av leggerutinen her da barna var små. Nei, det var mer som et samlebånd med unger, den ene ble duppet i vannet, levert videre til tørk og skift, mens den andre ble duppet i vannet, før hun også gikk videre til tørk og skift – og det skjedde ikke mer enn en gang i uken. Vi hadde lyst til å gjøre noe annet enn å stå på det alt for lille badet hele kvelden, hver kveld. 

Men som første barn, selv om de var to født samtidig, var det jo klart at innkjøp var en stor greie. Klesskapet begynte å ble full flere måneder før fødsel, og utstyret sto klart, enda barna nesten kom to måneder før terminen.. 

Tredjemann stakkar, vel.. 
.. Hun har nå fått sine første klær. En liten pyjamas og et par rosa UGG’s ble med mamma hjem i kofferten fra Australia.  

Men enda den lille frøkna kommer til å vokse opp i arvetøy og gamle leker etter sine to eldre søstre, enda hun kommer til å bli vasket med klut, og må henge på slep når søstrene skal rundt om kring, så kan jeg i alle fall love henne det viktigste av alt: Et løfte om å bli født i et hjem med trygghet, et løfte om å vokse opp i et hjem fylt til randen av kjærlighet. 

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

12 kommentarer
    1. Så utrolig koselig 🙂 Likte de rosa uggsene 🙂 Gleder meg masse til jente deres blir født, synes det er så gøy med babyer.. <3

    2. Jeg har hørt: 1.barnet bader hver kveld. 2.barnet bader annenhver kveld. 3.barnet tørker man støv av en gang i uken. 😄
      Her venter vi tredjemann om få uker. Har omsider fått vaska opp litt babytøy, ellers er ingenting ferdig. Vi har jo alt, men ingenting helt på plass.. Men det rekker vi vel.. Håper jeg. 😄😄

    3. Nydelige plagg😍💕 Og lykke til med jente nr.3. Håper du får masse tid til babykos når storesøstrene er i barnehagen. Så blir det kanskje mulig med bading likevel!

    4. Det viktigste for et barn er trygget og kjærlighet, og arveklær er topp <3 Datteren min vokser så og si opp i arveklær fra fettere og kusiner og datteren til en venninne av meg som er 2 mnd eldere. I tillegg til nye og gamle strikkeplagg. Noe av klærne hun bruker er etter meg <3
      Kjekt å ha to eldre søsken som kan lære deg opp <3

    5. Jeg tror jeg må gå litt i meg selv, for jeg har termin med førstemann en måned før du har med tredjemann.. og denne har ikke fått noen klær enda 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg