De valgte stoffene – dette ble resultatet

Det var i påsken, at jentene og jeg reiste på Stoff og Stil sammen. Jeg hadde lovet at de kunne få velge seg noen stoffer helt selv, og innså ganske raskt at jeg hadde gått på en stor smell. Hjem måtte vi ha med oss de mest knæsje tyllstoffene, og så klart nervøs chenille – To stoffer som er totalt ubrukelig å sy i. Men hva gjør man vel ikke for sine barn. Jeg bestemte meg derfor veldig kjapt for å sy en utkledningskjole hver til jentene.

Personlig skal jeg være så ærlig å innrømme at jeg synes kjolene rett og slett er grusomme – Haha, men jeg kjenner jo mine barn, og det er for de disse kjolene er skapt. I dag har de fylt hele 5 år, og kjolene var en av bursdagsgavene. De ELSKET KJOLENE. 

Det fantastiske med både tyll og nervøs chenille er prisen på stoffet. Ironisk nok koster det lille enhjørningmerket jeg har strøket på nesten det samme som hele kjolen i stoff. 4 m tyll og 2 m nervøs chenille fikk en prislapp på 118,- mens to strykemerker med enhjørningmotiv kostet 100,-. 

Jeg laget også matchende enhjørninghårbøyler, for her er det enhjørninger som gjelder om dagen, og da synes jeg det er råmorro å kunne lage noe som jeg vet blir satt ekstremt stor pris på. Oppskrift på de kommer så for jeg får tid. 

SKAL JEG DELE MØNSTER OG TUTORIAL ? 

Jeg hadde en plan om å dele mønster og tutorial på disse kjolene, men på grunn av det idiotiske stoffet og sy i, ga jeg opp steg for steg bildene. Jeg vurderer å lage samme kjolen i noen andre stoffer også, og lage en ny tutorial på modellen, men først vil jeg høre om det er interesse for det? Kjolene er enkle å sy, med fordi nervøs chenille bare ruller seg sammen, var det rett og slett helt umulig å ta fine og forklarende bilder underveis.


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

22 kommentarer

Siste innlegg