Veggdekor – Enkel hjemmelaget enhjørning

Jeg har fått en del spørsmål om hvor enhjørningen på barnerommet er i fra, men den er jo hjemmelaget som mye annet der inne. 

Jeg har ikke tatt steg for steg bilder av prosessen, men det er veldig enkelt å forklare hvordan den er laget. Jeg har rett og slett bare tegnet og klippet ut ører, horn og øyne.

– Til ørene har jeg altså et sort ark i bunnen, så hvitt, og så rosa. Delene er limt sammen.

– Hornet/kjeglen har jeg klipt ut på et hvitt ark, så har jeg klipt ut en kjegleform litt mindre i kontaktplast som er i fargen shimmer rose – har kan man bruke vanlig ark/glitterark om man ønsker det. Jeg har så tegnet svake buer i kontaktplasten som jeg har klippet bort før jeg har limt en og en del på den hvite kjeglen. På den måten skaper med denne spiralimitasjonen.

– Øynene er klippet ut i sort ark. 

Det er lurt å tegne en mal på rimlige kopiark før man tegner og klipper i arkene som skal på veggen. Da unngår du i alle fall tegnefeil. 

– De store blomstene som er plassert under enhjørningens ører har jeg tidligere delt film på hvordan jeg lager, men jeg deler filmen gjerne en gang til om du gikk glipp av det

video:Papirroser

Jeg har fastet alt til veggen med limpistol. 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

2 kommentarer
    1. Hei, hvilket papir har du brukt til blomstene? Er det kartong papir eller noe tynnere? Finner ingen video foresten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg