Ny hjemmesydd kjole fikk navnet “Babykjolen”

Det er snart tid for å flashe titsa, så jeg er i gang med å designe og sy kjoler som egner seg til nettopp det. 

Da jeg spurte jentene på 5 år om hva denne kjolen skulle hete, sto valget mellom “prinsessekjolen”, “dronningkjolen” og “babykjolen”. Herlige forslag, ikke sant? 🙂 
 

For to dager siden delte jeg bilder av den første gravid- og ammekjolen jeg har sydd, i dag skal du få se min kjole nummer to. Som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg så synes jeg det er fryktelig vanskelig å finne kjoler med modeller som passer både under graviditet og etterpå når magen blir mindre og barnet skal ammes. I butikkene er det ofte enten gravidklær eller ammeklær. 

Jeg har derfor lagt hodet mitt i bløt for å lage tre modeller som jeg mener kan brukes både under graviditet og etterpå ved amming. Denne modellen her har fått mange justeringer fra første utkast, men det ferdige resultatet synes jeg ble helt fantastisk. Kjolen er så deilig å ha på, så jeg gleder meg til å sy den igjen nå som modellen er ferdigstilt. 

Denne kjolen har en helt annen ammeløsning enn den første. Her er det åpning langs midten av brystet. For at det ikke skal bli glippe rett inn til huden i mellom åpningen har jeg sydd på et lite belegg på baksiden. Ved amming er det bare å dra stoffet på den siden man skal amme barnet til side. 

Kjolen har strikk i halsen og i livet, noe som gjør kjolen enkelt å ta av og på, i tillegg til at den gir god fleksibilitet i forhold til stor gravidekul og tiden etter. 

Jeg håper du liker modellen, for om du er gravid og liker å sy, vil jeg dele mønster og oppskrift så fort jeg får det til 🙂 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg