Sydde dagens antrekk før barna sto opp

Som det B-mennesket jeg er, har jeg ikke for vane å sitte bak symaskinen klokken 6 om morgen. Det er et untakstilfelle på grunn av den store magen – kroppen synes det er nok med ca 6 timer i liggende stilling. 
Jeg skal innrømme at det er litt kos også, jeg hadde tegnet mønster og klipt ut mønsterdelene rett før jeg la meg i går kveld, så med nytraktet kaffe satte jeg meg like gjerne å sydde før resten av huset sto opp. 

Kidsa våknet ikke før halv 9 i dag, og da var jeg ferdig både med å sy og kle på meg dagens nye outfit. 

Kula blir for stor for klærne

Det er knapt jeg har klær igjen i skapet nå som jeg får tredd over kula, eller hoftene for den saks skyld. Men det føles veldig unødvendig å kjøpe masse gravideklær nå som det er under 5 uker til termin. I stedet lager jeg noen antrekk nå, der tanken er at de skal passe etter graviditeten og være godt egnet til amming. 

Jeg har i flere dager nå drømt om en stooor og romslig t-skjorte/kjole  som er luftig og ikke strammer et sted. Jeg skal fortelle deg at den er like behagelig på som den ut som. 

Jeg er ganske sikker på at kjolen blir like stilig uten kulemagen også, så denne kommer jeg nok til å bo mye i denne sommeren om været holder seg. 

Prøvemodell
Jeg må alltid lage en prøvemodell når jeg tegner et nytt mønster, denne modellen var jeg heldig med og ble perfekt fra første utkast. Det betyr at jeg nå straks skal sy en genser/kjole til og lage mønster og tutorial. 

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

7 kommentarer
    1. 😮 Imponert! Jeg fikk en utrolig fin Janome symaskin av pappa til jul og har store planer om å bruke den masse. Men foreløpig er jeg veldig i startfasen, neimen ikke lett å sy!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg