Saftig eplekake

Regn ute, planleggingsdag fra barnehagen og epler på trærne, det måtte bare resultere i en saftig og nydelig eplekake det! 

Oppskriften har jeg ingen anelse om hvor kommer i fra, for bortgjemt i mitt skap har jeg skriblet den ned for hånd. Men en ting vet jeg med 100 prosent sikkerthet, og det er at den blir like saftig og deilig hver eneste gang den lages, også nå av mine to jenter på fem. 

Så lyder oppskriften: 

3 egg
2 dl sukker 
100 gram smør
sitronskallet rives av oppi røren
2,5 dl hvetemel
1 toppet ts vaniljesukker
1 toppet ts bakepulver
epler
kanel og sukker til topping

Egg og sukker piskes til eggedosis
Skall av sitronen rives av 
Smør smeltes og blandes i
Det tørre blandes i

Røren helles i en godt smurt form (24cm)
Eplene skrelles skrelles og kuttes i båter eller biter og strøs over i formen 
Kanel og sukker drysses over på toppen 

Stekes på 175 grader midt i ovnen i ca 40 minutter ​

Nyt kaken varm med iskald vaniljeis til 😋😍😌🍂🍎🍏


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg