Nærhet, er det samme som kjærlighet

Nærhet er det samme som kjærlighet, og det er stort sett alt vi trenger… 

Hvis du tar deg tid til det, hvis du gjør deg selv litt mer oppmerksom, så vil du se det: Øyeblikk, helt magiske øyeblikk. 

Det er så lett og overse slike små detaljer i livet. Kanskje flyr du rundt deg selv for å sette på en oppvaskmaskin, for så å få de møkkete klærne inn i vaskemaskinen, dette mens maten koker på komfyren. Det evige jaget etter å rekke alt man skal rekke. For det er nettopp det det er.  Et jag. Så du legger ikke merke til det.  

Jeg er konstant på leten etter øyeblikk som kanskje ikke du ser, du ser det ikke før jeg skildrer øyeblikket igjennom mine ord. For det er det jeg er best på, nemlig å skildre hverdagsøyeblikkene, for selv om de kan virke hverdagslige, så er det alltid noe helt unikt for et hvert øyeblikk. Så skriver du: “Wow! Så vakkert du skriver”  og jeg kan svare deg “Jeg skriver vakkert fordi jeg tar meg tid til å se etter magi, og det er lett og skrive vakkert når øyeblikket jeg fant var enda vakrere.” 

Jeg kunne kikket raskt bort på sofaen og sett “baby sover, katt chiller, alt er ok”, men i stedet ser jeg det som får meg til å måtte stoppe opp. Jeg ser det som får tankene til å spinne. Jeg ser et lite barn som sover, hun er helt bekymringsløs fordi alt hun har opplevd et ren kjærlighet og trygghet. Jeg ser en katt som ligger ved fotenden til barnet. Jeg vet at kattens plassering ikke er tilfeldig og det er det som gjør det hele så rørende. 

Nærhet er det samme som kjærlighet, og det er stort sett alt vi trenger… Så enkelt, allikevel helt uforståelig for så alt for mange, både mennesker og dyr… 


/Stopp litt opp og se etter det gode i livet!

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

4 kommentarer
    1. Noe av det mest hjertevarme og nydelige jeg har lest. Du gjør at man får lyst til å løpe ut og omfavne livet, ja alt som er. Vi har vel alt for lett å ta ting som en selvfølge i hverdagen, og ikke ta de små øyeblikkene for det som er så viktig. Bloggen din er sunn, den er gjennomført og den er tvers igjennom lese verdig. Takk for at du er en blogger i den ligaen du er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg