Tre måneder med ren lykkerus

I dag er hun tre måneder gammel
I tre måneder har jeg kunnet kysse den lille pannen og klemme de runde kinnene. Når de klarblå øynene treffer mine, er det som om alle hårene på kroppen reiser seg, samtidig spres det en varme ut i takt med hjerteslagene. Uten at jeg tenker over det sprekker ansiktet mitt opp i et smil, og det er ikke et hvilket som helst smil, for et smil smittet fra en baby kjennes som den reneste lykkerus, ikke forkludret av noe annet.  

I tre måneder har jeg kunnet holde dette lille barnet i armene mine, og for hver dag har jeg sett henne vokse, bli sterkere og klokere. Jeg fatter ikke hennes glede, men jeg smittes av den hver dag, hver time, hvert minutt. Helt i fra den dagen hun begynte å smile har hun ikke gjort annet. Og jeg vet ikke hvor mange mennesker hun allerede har spredd sin glede til, for alle som vil si “hei” får et smil tilbake som varmer sterke enn selve solen. 

Fikk vi nok motgang igjennom det tøffe svangerskapet? For jeg forstår ikke hva vi har gjort for å fortjene en engel som Vilde. Tiden etter svangerskapet har vært så vakker at jeg knapt finner ord. Hver dag skyggelegger hun med sin lykkerus, og hver natt sover hun som en liten engel, ja faktisk helt fram til morgen.

Jeg gleder meg over hvert minutt hun er våken og nyter hver minutt hun så fredelig sover like i nærheten av meg. Tre måneder har gått og kjærligheten jeg har til henne er enorm, men kjærligheten vi har til henne som en familie slår alt. For ingenting er vakrere enn når storesøstrene så stolt passer på sin lille skatt, og ingenting rører et forelsket mammahjerte mer enn å se en pappa omfavne sitt barn av ren kjærlighet. 

Om vi blir tullete? Ja, helt forferdelig også. Tre måneder med lykkerus..

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

11 kommentarer
    1. Så stor og fin og flott! Du verden som tiden går. Sjarmtroll!!! Ikke rart hele familien er forelsket i den skatten der 🙂

    2. For en nydelig liten tulle!! <3
      Og så utrolig flotte bilder du tar. Er dette innendørs? Hvordan får du såååå flott lyssetting rundt lille Vilde? Hun stråler virkelig 🙂

    3. Hei, jeg fikk en liten gutt i starten av august som ikke sover godt på dagtid. Har du noen gode tips som kan hjelpe? Han er en del blid og fornøyd, men sutrer også fordi han sover litt for lite. Lar du babyen sovne ved brystet eller sovner hun av seg selv?
      Vilde er utrolig skjønn <3

    4. Camilla: Hei 🙂 Åh, det er nok et spørsmål til helsesøster og ikke meg <3 De er jo alle så forskjellige disse babyene, så det å sammenligne er jo også helt umulig 🙂 Vilde sovner både for seg selv og på brystet <3

    5. Marthe: Tusen takk <3 Ja, dette er innendørs. Morsomt at du spør, for det er faktisk mannen min som har satt inn det sykeste arbeidslyset på syrommet. Nydelig lys på bilder 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg