Glemt barnedåp og mislykket kake

Det er 7 dager siden, ganske nøyaktig sist søndag, at ei venninne foreslo en jentekveld en av de kommende dagene. Hva med lørdag kveld? spurte hun. Den andre venninnen min svarte det at ja lørdag passet fint. Jeg gløttet innom kalenderen min selv, ingen ting på tapetet! “JEG ER MED!” 

Dagen etter kom jeg brått på en liten ting jeg hadde glemt dagen i forkant. Det var bare å krype til korset og innrømme mitt #mom-of-the-year-moment, så jeg skrev: 

“Altså, er det greit å skylde på ammetåka, når du klarer å glemme at ungen din faktisk skal døpes til søndag? HAHAHA! Jeg må nok avlyst mitt oppmøte på jentekveld lørdag, jeg har nok ett og annet å holde fingrene i”

Jeg har alltid vært et “i-siste-liten” mennesket, og det rare med slike “i-siste-liten” mennesker, er at det er umulig å gjør noe med det. Tro meg, jeg har brukt 27 år på å motbevise hvem jeg egentlig er, men feiler hver eneste gang. Så i stedet for å bruke hele denne uken til å komme i mål til barnedåp, så startet jeg på fredag med litt for høy puls. Hele lørdagen var satt av til å bake kake. FIRE kaker bakte jeg – TRE gikk i søpla! For i går var det nemlig den dagen. 

Og mens kake nummer tre gikk adundass og tiden rart i fra meg, kom jeg til å tenke på: Hmmm, hva med gave til det lille dåpsbarnet. Hun må jo ha et dåpsminnet fra mamma’n og pappa’n sin også. 

Der har du meg, i siste liten finner jeg alltid på noe lurt. I går ble den lille lure ideen å få mannen til å kjøpe planker, for jeg hadde bestemt hva dåpsbarnet skulle få: Nemlig et fødselsbilde av planker, beis, spiker og trå.

Hvordan det hele endte skal du snart få greie på!  
 

5 kommentarer
    1. Kan ikke skrive annet enn et stort ❤️ du er så flink til å få skrevet ned ❤️ Synes jeg kjenner deg, selvom vi aldrig har møtt hverandre. 😀🎂🇳🇴🌹 Jeg liker bloggen din, gleder meg til å se den fine dåpsgaven ferdig. 🌸 Hilsen en middelaldrene 4 barnsmor og mormor til 3 fine gutter ❤️😀 Lykketil med barnedåp og kakebaking. Klem fra meg. ❤️😀

    2. Huff, det kan skje den beste <3 Håper dere får en fin dåpsdag!
      Jeg bor i Trondheim og skulle i konfirmasjon til broren min hjemme på Østlandet for noen år siden. Glemte å bestille flybiletter i tide, og det var til slutt ingen å oppdrive verken til tog eller fly. Endte med å betale masse for å leie bil og kjøre selv i sju timer. Glemte igjen gava i Trondheim. Jaja, sånn kan det gå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg