Jeg er søkkrik

Det er ikke til å legge skjul på at hormonene bruser om dagen. Noen skulle kanskje tro at det verste var over tre og en halv måned etter at mini ble født. Tro om igjen.

Denne helgen tok jeg meg fri fra pliktene mine. Vi tok med oss en nydelig familie på fem til hytta i Sverige, for jeg kom til å tenkte på en ting: Jeg er jo søkkrik, så det skal jeg utnytte! 

Det er viktig for meg at du ikke forveksler min rikdom med penger akkurat nå. Riktignok har vi et millionbeløp på konto, men som de fleste andre står millionbeløpet med et minustall foran, så det gjør oss ikke akkurat søkkrike på den norske kronen. 

Det lille nurket som henger i bæreselen på bilde under har liksom gjort noe med oss alle. Vi går rundt som noen tussete troll hele gjengen, med lyse stemmer og de merkeligste grimaser. Det er som om vår største oppgave her i livet er å få dette lille vesenet til å smile til en her tid. 

Mannen som en gang måtte kjempe om å få meg på kroken, plundrer til tider med å få meg litt på avstand. Jeg liker å holde han fast mens jeg trykker nesen inn i halsgropen hans, og jeg vet han er “the one and only”, for aldri om jeg kan få nok av den lukten han skiller ut. Det er som det rene kjærlighetsdop, og jeg er totalt hekta.

Så har du de to på fem år, jeg skal ikke lyve, de kan virkelig være usmakelig til tider, men når de underholder lillesøstra si med skuespill, sangkonsert og danseshow time etter time, ja da gråter jeg av lykke.

Så uansett hvor klisjeaktig det høres ut, så kan ikke rikdom måles i penger. I alle fall føler jeg meg søkkrik med flere penger på minussiden enn på plussiden. For så heldig er jeg at familie og venner gjør meg til den lykkeligste utgaven av meg selv! 


 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

5 kommentarer

Siste innlegg