Brikkene faller på plass igjen

Alt blir litt klarer for hver dag, tankene, hodet og synet. Jeg bremset helt opp etter det kraftige migreneanfallet sist uke, og bestemte meg for å bruke helgen til å komme tilbake til hektene. Normalt sett er jeg tilbake til mitt gamle jeg dagen etter ett migreneanfall og jeg kan drive på som før, men denne gangen ble jeg rett og slett så kjørt at jeg fremdeles sliter med å fokusere synet, og få orden i hodet. Det er en følelse av å være ekstremt sliten.

Jeg må bare få takke så enormt for alle de varme tankene og kommentarene jeg har fått de siste dagene. Det er godt å vite at man ikke er alene også, selv om jeg ikke ønsker min verste fiende å ha denne djevelske sykdommen. I dag har jeg vært en ny tur til legen, og hentet hjem et arsenal av nye medisiner, både forebyggende og til bruk under anfall. Nevrologen jeg har vært hos ville ha meg til å prøve Imigran injeksjoner i tillegg til blodtrykksmedisiner som skal virke forebyggende. Jeg kjenner at jeg er veldig spent, men med litt for liten tro på at dette skal virke. Jeg har også tidligere gått på blodtrykksmedisiner forebyggende, men fått så lavt blodtrykk at verden har snurret helt rundt for meg. Jeg har også god kjennskap til Imigran, men som nesespray, og den har null effekt på min migrene. Men men, et lite håp har jeg, og om dette heller ikke fungerer er jeg ett steg nærmere å få dekt behandling med Botox.

Brikkene faller på plass igjen

De siste ukene har det vært et aldri så lite hardkjør for å sy 75 plagg og skrive ferdig syboka, noe som har resultert i at alt annet har begynt å flyte. Klesvasken har ikke blitt tatt, men i stedet hopet seg opp på størrelse med ett fjell, og det eneste av rengjøring som har blitt prioritert har vært at vi har fått feiet vekk noen leker fra gulvene om kvelden og latt robotstøvsugeren sveipe over gulvene om natten. Mannen har tatt seg av fritidsaktiviteter med barna og resten av tiden hans har gått med til huset vi nettopp har startet å bygge.

Men nå etter noen dager hvor jeg har mer eller mindre tatt meg fri fra arbeid, har jeg fått sortert, vasket, brettet, ryddet og ordnet. For en god følelse og komme ovenpå igjen. Jeg har til og med sett på TV! 🤷🏽‍♀️🤣

Manus til syboka er levert, redaktør var super begeistret, jeg har fått se de fantastiske bildene fotografen har tatt, og i dag kom en gigantisk semi trailer kjørene opp i gårdsplassen, første levering av huset har kommet! FOR EN LYKKENS DAG! 

6 kommentarer
    1. Det er en god følelse å komme litt ovenpå igjen! Unner deg virkelig det 🙂
      Må bare si at jeg gleder meg enormt til den syboka di kommer ut. Det blir så gøy!

    2. Hei!
      Syns forferdelig synd på deg. Migrene er grusomt. Min mor har forøvrig slitt voldsomt med Clusterhodepine, men når hun fikk Imigran injeksjoner så fikk hun et nytt liv. 7 min etter å ha satt dosen, så kunne hun fungere igjen. Anbefaler deg å prøve disse 👍

    3. Hei Stine.

      Fikk helt vondt av å lese sist innlegg. Jeg fikk migreneanfall sist uke, men herregud. Ikke i nææærheten av ditt. Håper det går bedre med deg i dag og at du etterhvert finner den medisinen som tar knekken på faenskapen.

      Du skriver at du er et skritt nærmere å få dekt botoxbehandling. Hva er kriteriene for å få dette dekt? Trodde det var at du måtte ha så så mange anfall i løpet av en viss periode, men når du har prøvd så mange ulike medisiner og ingen funker så syns jeg det er helt forferdelig at du ikke har fått dette dekt enda.

      Håper du snart finner det som fungerer for deg <3

      Hilsen Anette

    4. Etter jeg sluttet på prevensjon, har jeg ikke hatt ett eneste migreneanfall siden januar. Og jeg har fått et nytt liv! Hadde anfall flere ganger i uken før 🙁 lykke til! Håper du finner en behandling som virker for deg 🙂

    5. Var det ikke deg jeg nettopp så i en artikkel om migrene i en eller annen avis? Plussak, så jeg fikk ikke lest. Handlet ikke den om en medisin som hjalp veldig, eller misforsto jeg? Finner ikke igjen saken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg