DIY lykter av betong

Er det noe jeg finner inspirerende, så er det alt som kan lages med betong.

Jeg har prøvd meg litt tidligere også, og måtte så klart prøve ut et nytt prosjekt i år. Det var egentlig en tilhørende tutorialfilm til dette blogginnlegget, men på mystisk vis er filmen forsvunnet, så jeg er nødt til å forklare med ord. Det er ikke vanskelig dette her, så det skal gå veldig fint.

Jeg møtte enda et problem da min ene lykt sprakk opp og delte seg for meg, men grunnen til det er at jeg brukte betong som rett og slett var blitt for gammel, og herdingen hadde svekket.

Dette har jeg aldri opplevd med ny sement, så det skal du ikke tenke på.

Du trenger: 

  • betong: gjerne en som er ment for hobby, eksempel “Heydi hobby betong” fra Montér eller “hobby betong” fra Panduro
  • Ballong
  • metallic lack (sølv, gull, bronse) på sprayboks @

Slik gjør du: 

Bland betongen etter anvisning på pakken, men pass på at den ikke blir for tynn, da vil den bare renne av

Blås opp en ballong til ønsket størrelse, begynn gjerne med små ballonger da det er lettere.

Dekk ballongen med betong, og sett den til tørk. Når betongen har tørket, stikker du hull på ballongen, og tar den ut.

Spray innsiden av betonglykten med en metallic spray i gull, sølv eller bronse for å gjøre den enda mer stilfull


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg