En dag flytter jeg hitt!

Det er kanskje ikke så langt, vi trenger ingen flyttebil, men opgraderingen fra det vi har blir enorm.

Nå er det på tide med en ny oppdatering, for selv om det ikke er mer enn litt over to uker siden jeg oppdaterte husets innside sist, så er forskjellen blitt ganske så stor.

Elektriker er ferdig med det inne i veggene, vi ble til slutt ferdig med å lekte ut og isolere vegger og tak, og endelig kunne vi starte med å kle tak og vegger med gips. For en fryyd for øyet.

Huset har få gått fra å være et reisverk av et hus til å faktisk ligne rom! Det er utrolig spennende

Planen vår nå er å gjøre hele 1. etasjen ferdig, før vi starter på andre etasjen. Grunnen til det er at vi har kjøkken, stue, bad og soverom/kontor i første etasje, og når det er ferdig kan vi søke om midlertidig brukstillatelse, for så å endre lånet fra byggelån til boliglån. Dette er lurt fordi rentene i byggelånet er en god del høyere. Siden vi bruker mye lengre tid enn fagfolk ville gjort på samme jobben, er det en god del penger å spare på å gjøre ferdig primærrommene og gjøre om lånet.

Vi har bestilt maler i januar. Planen er at vi skal være ferdig med å gipse 1. etasje til det, slik at han kan hjelpe oss med å sparkle og male tak. Vi, eller jeg, har lyst til å prøve å ta veggene selv, det til tross for alle som anbefaler oss å sette det bort, men jeg tenker at det koster ikke mye å gi det ett forsøk, men det er mye penger å spare dersom vi fikser det selv. Ser vi at vi ikke får det til, kan vi heller sette bort jobben da.

På Instagram: @stineskoliommedal deler jeg masse videoer av byggeprosessen 😀

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

9 kommentarer
    1. Å male vegger når alt er ferdig sparklet er ingen sak, det klarer du nok helt fint 👍 dere er flinke! Lykke til videre, gøy å følge med 😊

    2. Å det fikser du lett p sparkle selv, du som er så flink med hendene dine. Viktig å ta nok har jeg hørt fra mannen som gjør det mye. Sparkle nok før man pusser. Du kan jo leie deg en sånn pusse maskin som er kobla på støvsuger den støver ikke så fælt. For det blir støv støv støv å masse støv. Smått støv her å der på dyr å inn å ut å unger . (Bor i evig oppussing🤣) men den pusse maskina vi leide, byggmakker eller ramirent tror jeg. Den var litt heftigere enn å pusse med stang. Så den tok litt for mye her første gangen å ble striper når malinga kom på😞men dette vet nok du bedre enn meg bare jeg som er litt ivrig på oppussing å ville dele med deg🤣🙈🙈🙈🙈

      1. Jeg elsker din deling 😀 Tusen takk 😀 Vi har faktisk kjøpt en gigantisk pussemaskin på finn.no. Fant ut at det var like greit enn å leie over flere helger 🙂 Blir spennende å se om vi får det til. Jeg har troa, men jeg vet ikke hvor mange som har sagt at det er umulig å få bra selv :O Haha. Jaja. Vi før prøvekjøre på kontoret 🙂

    3. Vi har pussa opp hele huset vårt selv, min samboer og jeg (før barna kom til verden). Vi valgte å sparkle selv, og det gikk helt fint!

      Angrer litt på at vi tok stua og kjøkken først, for vi ser jo at det siste rommet vi sparklet er det fineste (og det er gjesterommet) , i og med at vi hadde fått øvd en del før det siste rommet 😂

      Skal sies at vi stresset veldig med kjøkken og stue, siden vi måtte bo der mens vi totalrenoverte. Når det er sagt er det kun vi som ser det vi kunne gjort bedre, så det er ingen store feil, bare litt pirk fra vår side etter å se hvor fint det blir når man gjør det 100%.

      Bare pass på å bruke riktig teip og hvilken sparkel som skal brukes på disse skjøtene, ha tålmodighet og vær nøye, så går det nok helt supert. Det er jo en del jobb, men det er såå gøy når malingen kommer på veggen 😀 Lykke til!

    4. Vi pusset opp hele utleiedelen vår selv (rev absolutt alt og bygde opp igjen og fikk hjelp av elektrikker og rørlegger), og jeg var ekstremt spent på sparklingen. Det gikk helt fint. Litt klabb og babb i begynnelsen, men så får man en god teknikk etter hvert. Vi ble anbefalt glassfiberstrimler fordi det var enklere for nybegynnere, men jeg syns resultatet er absolutt best der vi har brukt papirstrimmel, så det anbefales. Pussemaskin er et must, og malejobben etterpå går som en lek. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg