En ny kreativ verden fra LEGO !

Reklame | LEGO DOTS

Det er en ære å få være med på å introdusere LEGO sitt nye helt nye produkt: LEGO DOTS. Utviklet med tanke på barns kreativitet, og til å oppfordre barn til å lage kreative DIY-prosjekter med farger, former og mønster.

Jeg er så glad for å ha mottatt dette store LEGO DOTS kittet, for å vise dere hva LEGO DOTS i sin helhet er. LEGO DOTS selges i ulike mindre kitt, slik vi allerede er vandt med når vi handler LEGO. Altså består de ulike kittene av ulike byggesett, for eksempel: Ananasblyantholder på bildet under, eller de flere ulike armbåndene man pynter med LEGO DOTS 
Den sorte boksen jeg har mottatt får du ikke kjøpt, da dette en en samling LEGO DOTS for å vise hva dette kule og helt nye konseptet handler om.

Hadde du spurt: hva er din lidenskap? Ville jeg svart: kreativitet. Andre ville kanskje kalt det min egenskap, men jeg brenner like mye for å videreføre kreativiteten som å utvikle min egen, for selv om kreativitet til en viss grad er medfødt, kan den også læres, og kun ved å bruke den utvikler den seg.

Kreativitet betyr evnen til å skape, lage og finne på noe nytt. Kreativitet er evnen til å forstille seg og dermed utvikle eller løse dagligdagse utfordringer. Kreativitet henger også sammen med ordet fantasi – noe som gjør verden til et mer spennende sted å være.

Derfor er jeg opptatt av å tilrettelegge for at mine barn også utvikler sin kreative side, for gjør man ikke det, stopper den til en viss grad opp, man liksom glemmer hvordan man bruker den, og plutselig vet de ikke hva de skal finne på lengre.

 

LEGO DOTS kunne ikke truffet bedre til mine snart 7 år gamle jenter, som har fått helt dilla på å sette sammen LEGO DOTS til fine mønster, og designe sine helt egne kreative prosjekter.

LEGO DOTS består av ulike sett med små fargerike DOTS-fliser, som bygges på armbånd eller på plater som igjen kan settes sammen til oppbevaringsbokser aller andre små morsomme gjenstander.  Med DOTS flisene skaper barna unike mønster som gir stor presentasjon- og stolthetsfølelse over hva de har laget. Selv ble jeg overrasket over hvor utrolige fine og avanserte mønster de små hendene faktisk fikk til å lage på egenhånd – og hvor enkelt de fikk det til å virke.

 

Mine barn liker veldig godt konseptet til LEGO DOTS. Det er veldig stas å bygge etter byggesettene til LEGO DOTS, men også veldig gøy å lage helt unike og egne mønster på plater. Det krever både konsentrasjon og tålmodighet, og er utrolig gøy!

Inspirasjon til alt man kan lage, anbefaler jeg deg å sjekke ut. Så sjekke ut hjemmesiden til LEGO her. 

Barna kjenner med en gang igjen opplegget om de tidligere har bygd LEGO, og det geniale – det er jo nettopp LEGO, og kan bygges om igjen og om igjen og om igjen.


Ha en kreativ hverdag 😀

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg