Et vakuum

Det er rart å finne noe å skrive om om dagen, for hva skriver man egentlig om i disse tider, det er som om verden har gått inn i ett vakuum – alt er annerledes. Så mye frykt, så stor mediastorm, mennesker blir syke, mennesker dør, børsene faller, firmaer går konkurs. Det ropes om at verden må stoppe opp, at skoler må stenges, at jobber må stanses, at arrangementer må avlyses.

Da er det vanskelig å skrive; hipp hipp hurra for meg, jeg har nettopp fylt 29 år, eller: tror du ikke jeg måtte male alle takene i det nye huset fordi maleren malte feil farge på min ordre. Altså gjorde han som jeg sa, men jeg ga han feil fargekode. Man kan ikke klage over en vond nakke etter å ha malt 250 kvm med tak i disse tider, det blir for dumt.

I kalenderen min streker jeg av det ene etter den andre notatet, avlyst.. Landet går nå inn i kriseberedskap – skolene stenges!

Det er rart, det skummelt, det er uforståelig..

Så her sitter jeg, litt tom, men allikevel bestemt på at jeg skal la dette stedet være et pauserom, der husbygging og hverdagsfjas fremdeles kan få fokus. Et sted fritt for virus. For er det noe det har blitt manko på i mediene nå, så er det vel nettopp det.

 

 

4 kommentarer
    1. Er så glad du fokuserer på noe annet enn viruset, er så godt å lese om andre ting. Verden kan ikke stoppe opp, og vi må holde hjulene i gang, og begrense det vi kan uten at alt skal gå under!

    2. GRATULERER MED DAGEN!!🌹

      Vi trenger alle noe annet å tenke på så skriv alt det hverdagslige du 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg