Etter ett halvt år med husbygging – er vel ikke alt på stell

Jeg skammes! Ja, det gjør litt vondt faktisk. Jeg blir rett og slett litt flau – for.. Ja, du vet! Nei altså, jeg skal komme til poenget her. For ikke sant.. Det er slik at.. Ehh..

Om du noen gang har tenkt: Hvordan i huleste heite får de alt til å gå rundt med barn og jobber i denne husbyggingen!! 

Så er det kanskje på tide at jeg kommer med en aldri så liten sannhetserklæring. For tror du egentlig det er mulig å få alt til å gå rundt?

Her er det noen fakta om oss:

  • Mannen min og jeg bygger hele innsiden av vårt nye hus, og bruker YouTube for å lære oss hvordan
  • Vi har tre døtre, 7- 7 og snart 2 år gamle. Minstajenta er fremdeles hjemme.
  • Vi har 8: dyr, to hunder, en katt, fem kaniner
  • Jeg er selvstendig næringsdrivende, jobber fulltid som influenser, mannen min er prosjektleder i familiefirma, og jobber noe sånt som 150%
  • Vi bygger hus fra 20:00 – 00:00 om kvelden, og alt vi makter å få til i helgene.

Så mine fine medmennesker, mine god venner: Dette er resultatet av at vi i over ett halvt år har bygd hus ved siden av.. ALT.. DET.. ANDRE..

Syrommet mitt, er et rom som heldigvis har dør. Jeg later som rommet ikke eksisterer ved mindre jeg har noe jeg er nødt til å stue vekk kjapt, om vi for eksempel får et litt uventet besøk.

Klesvaska!! Jeg har på mange måter gitt opp. Klærne som ligger i maskinen, har blitt vasket tre ganger nå, men det har enda ikke kommet seg videre, så jeg må vel muligens sette den på en fjerde gang.

Soverommet til tvillingene er utrolig nok det mest ryddige rommet i hele huset. Kanskje fordi de er de eneste som faktisk også tilbringer kvalitetstid i hjemmet.

Men klesskapet deres.. Det er et kapittel for seg selv. Ikke klarer jeg å finne fram til noe her lengre, og jeg gjemmer meg bak at ankelbukser er nyeste mote. For jeg tror 90% av klærne har “krympet” i løpet av vinteren.
Legg også merke til de lekre hyllene, innpakket i gavepapir fra 70 tallet?! Haha

Litt flaut er det å innrømme at klesskapet til de voksne i hus ikke er det grann bedre!!

Det er en sannhet at det ikke finnes en ryddig krok i dette huset

Skrivepulten har en haug med klær på seg, mens Macen er flyttet bort på spisestuebordet. Da slapp jeg i alle fall å sitte oppi rotet, men det er rart, det er akkurat som om rotet sprer seg. Det kommer stadig nærmere og overtar hele rommet

Det eneste rommet som faktisk får seg en runde med kluten daglig er kjøkkenet, men selv ikke her klarer vi å rydde alt unna..

Det finnes ikke et gram med overskudd til å gjøre huslige sysler utover det som er aller høyest nødvendig. Og det er åpenbart ikke klær, eller rene gulv. Jeg blir ganske flau når det kommer gjester innom, men altså. Jeg skal rydde snart. Eller snart og snart. Jeg skal rydde den dagen vi skal flytte alt over i nytt hus.

Da skal det bli orden da! 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

17 kommentarer
    1. Jeg synes nå ikke det er så ille hos dere jeg. Vi har det likt, men ingen unnskyldning annet enn slitne foreldre me tvillingene på 2 og storesøster på 7, og dagtid jobb hver dag. Så ja, dere har en unnskyldning for hvorfor det er sånn hos dere, for en periode 😉 Uansett, dere er så flinke å kan være så stolte av hva dere får til 😀

    2. Hehehe, godt og se at andre også har det slik i byggeperioden. Far min var med å fyllet alt ut av leiligheten og inn i huset, han ble ganske overasket når han tok ut sofaen og 6 mnd gamle hybelkaniner blandet med smuler eltet ut 😅

      Syns det er veldig kjekt å følge dere i denne prosessen, dere får de såå fint!

    3. Jeg gikk litt OCD abstinenser og hadde jeg bodd nærmere hadde jeg invitert meg selv hjem til dere for å legge sammen klær 🙊

    4. Her er begge to permitert, og begee barna i skole/bhg, og det ser fortsatt verre ut enn hos dere… 🙄 🤦‍♀️ Men vi voksne har endelig fått kvalitetstiden sammen tidsklemma ikke tillater, så vi tar et skippertak mot helg, og koser oss sammen på dagtid i uka 🙂

    5. Hvis det er noe trøst, så har jeg satt på samme vaskemaskin for 3 gang også nå…. Men nå skal jeg sove etter nattarbeid, så mest sannsynlig får den seg runde nr 4 i ettermiddag 🙈 vi bygger ikke hus…. 😂

    6. Hahaha! Det er godt å se at dere ikke er umenneskelige 😄 Men dere kommer i mål
      før eller siden!

    7. Huff🤪 Kjenner meg så godt igjen. Vi har holdt på med husbygging i over 2 år snart. Siste året har huset bare vært ryddig til Bursdag og jul🙈 Kaos over alt til en hver tid. Men de blir rydding igjen når vi flytter inn i nytt hus om 1-2 mnd😍

    8. Hei!
      Vært i akkurat samme situasjon som dere, og flyttet inn i nytt hus like før jul – med mye egeninnsats. Magisk følelse!
      MEN, kan love deg at det er ikke enkelt å holde alt på stell, selv i nytt stort hus 😆 Med 3 barn – i alder 2-10, så er det nærmest en umulig oppgave! Selv med stort og flott vaskerom, masse skapplass overalt, så flyter klær, leker og annet allikevel! 😅
      Og når man endelig har fått flyttet inn, og tror man har masse tid og overskudd, så faller kroppen litt sammen, og ønsker å bruke tiden på noe helt annet enn rydding – snakker for meg selv her 😂 Dere er flinke!

    9. Å kjære tid så godt å se at det kan se sånn ut hos deg også!! 😀 Mitt nye motto er at å rydde kan jeg gjøre når ungene flytter.. For å rydde mens ungene er små er faktisk som å måke snø mens det snør.. Unsett; dere imponerer! Lykke til videre😊

    10. Dette var et HELT NYDELIG innlegg!! Slukte absolutt alt fra start til slutt på dette innlegget og syns det var helt fantastisk! Dette er hjemmet jeg har vokst opp med i ny og ne sånn det hoper seg opp hjemme hos meg også i voksen alder – på tross av hverken barn, husbygging eller noen andre store prosjekter som forstyrrer. Bare et _helt vanlig_ og upolert hjem i bruk. Dette var heeelt innenfor normalen i hverdagen, uavhengig av skala, men helt fraværende på internett. Så herlig kaotisk at det fortjente en takke-kommentar kun for å vise at THIS IS MUCH APPRECIATED. Herlig hverdagslig!

      Heia deg, huset, kidsa og bloggen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg