Fargeprøver i hus – mørke toner

FARGER – så mye vankeligere enn jeg hadde turt å gjette på 

Om jeg viser fram en rekke fargerprøver til mannen min i dag, og spør han om vi skal gå for disse fargene i huset, så kommer han til å smile og si “det blir nok fint”. Sannheten er at han har gitt meg det fulle ansvaret for farger, og gitt opp å tro at fargevalget jeg viser fram er reelt. Så mest av alt jatter han med, for hvorfor legge for mye i det, når fargen er endret seg til dagen etter uansett?!

Jeg vet faktisk ikke hvor mange farger jeg har vært innom til nå, men det er i alle fall langt flere enn jeg klarer å holde styr på. Eneste måten jeg tror jeg klarer å lande fargevalget på er den dagen fargene faktisk må opp på veggen. Så ikke tro meg når jeg nå skal fortelle hvilke farger vi skal gå for, det kan fremdeles endre seg.

Mange fargeprøver

Det jeg har gjort for å komme fram til fargevalget jeg nå har landet på er at jeg rett og slett har vært og hentet vanvittig mange fargeprøver på Montér. 15 farger har jeg malt opp for å danne meg en mening om fargen. Det genialere med dette er at jeg plutselig står det fram hvilke farger som blir for kalde, eller i feil nyanse i vårt hus med de lysforholdene som er der. Plutselig kunne jeg eliminere en rekke farger som jeg trodde skulle være blant favorittene.

Helt mørk stue og kjøkken 

Ekstra stas synes jeg det er at vi har bestemt oss for at kjøkken og stue skal males svært mørkt. Jeg tror det blir helt fantastisk. Det vil skape en lun atmosfære og få de lysere møblene til å poppe fram, og den faktiske utsiden vår til å bli mye mer fremtredende.

Det gledes stort til fargene skal på opp på veggene !

 

Ha en nydelig helg!

 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

 

 

33 kommentarer
    1. Stilig fargepalett. Tommel opp for mørkegrå stue 🖒 Vi har Oslo på soverommet, utrolig behagelig mørkeblå med litt grønt i. Passer også kjempebra sammen med daydream 😊

    2. Så fine farger! Vi har sober i stua og varmgrå i spisestuen. Nydelige og harmoniske farger sammen:) kunne godt tenkt meg å prøvd daydream! Gleder meg til å følge med på fortsettelsen av husdrømmen deres:)

    3. Ååå, jeg digger når du deler fra husbygging. Du er så kreativ og flink, så er så gøy å se hva du finner på. Er i prosessen med å kjøpe vår første bolig nå, så er ganske godt inni husbobla selv.

      Takk for at du deler!

    4. Du skriver at du har hentet fargeprøver. Får du dem gratis på Monter?
      Jeg har blitt glad i de små fargeprøveboksene (som ikke er gratis…) da det er ideellt til hobbybruk, men det blir litt dyrt 🙂

      1. Det var feil å ordlegge meg på den måten, jeg har betalt for prøvene selvsagt, så det har blitt noen kroner, men jeg tror det er vel anvendte penger til slutt 😀 Det er jo kun de fargene som ikke blir brukt som jeg går i minus på. Så langt er det 6 farger – de koster 65,- stykk, men jeg har faktisk 30% rabatt med kontoen min på Montér, så da blir det 45 ,- stykk og totalt 270,- i farger jeg ikke får bruk for 🙂 Det synes jeg det er verdt til et helt hus 🙂

    5. Vi har samme farge som dere ønsker på soverommet. Den er så behagelig og fin og er utrolig fornøyd med den. Den er lun og mørk på kvelden og grønnfargen kommer godt frem på dagen

      1. Hei… har malt opp seks forskjellige grønnfarger på soverom… skal ha tak og vegger grønne… vanskelig å velge… er det northern mystisk du har?

    6. Gøy å lese om alt det kreative du får til!🙌 Du er dyktig i mye!

      Men du helt sikker på den grå? «November er så trist og grå..», «grå mus» …. å bo i en gråværsdag dag av et grått rom kan faktisk fort bli litt trist. Anbefaler å sjekke ut f.eks Farge-Dagny for tips❤️🧡💛💚💙💜

      Masse lykke til!

    7. Kan tenke meg at hun får malingen også sponset, som kjøkkenet og alt annet til huset. Pluss reklamer hun ellers publiserer hele tiden, 50 000 +/- for hver annonse. Hun har sikkert 15 annonser kun på et par måneder. Blir ikke veldig troverdig da. Veldig kreativ og flink da, men ødelegger litt med alle de annonsene hun reklamerer for.

      1. Det var da veldig til krass tilbakemelding. Jeg har betalt for både maling og kjøkken selv, så dette er kun oppspinn. Lurer nesten på hva jeg har gjort for at du skal være så irritert.

    8. Artig, men er du sikker på at du vil male stua og kjøkkenet grått og få november dagene til å bli ekstra triste? Er så utrolig mange fine farger å velge mellom som gjør ekstra godt for humøret 🙂 Blir sikkert fint uansett da!

    9. Vi har senses på kjøkkenet, den fargen er såå fin. Og så har vi «new york» i stua -de passer veldig fint sammen (kjøkken og stue er naborom). Grått er også fint! Men vi er utrolig glade for at vi valgte mer «fargete farger» -kan man i det hele tatt kalle det det😅 Vi har en del lyse møbler, grå sofa og grå gulvtepper , så hvis dere skal ha grått interiør er det veldig fint med andre farger på vegger😍

    10. VI malte stue og gang i den forrige leiligheten grå. Det ble så fint, og vi følte ikke at det ble trist i det hele tatt. Heller tvert i mot. Følte heller det ble ekstra lunt og koselig på høsten når vi satte oss i sofaen med teppe og levende lys. Tenker derfor at hvorvidt det blir trist eller ikke (som flere her skriver) kommer helt an på det øvrige interiøret, og så flink som du er med interiør og kreativitet så ser jeg ikke for meg at det blir noe problem.

      Synes også det ser ut som du har en fin fargepalett. Det er veldig ulike farger som samtidig går veldig fint sammen, noe jeg tenker er bra for å få en helhetlig følelse i huset. 🙂

    11. Hei Stine, det blir kjempefint! Hvilke farge tenker du å male taket, om det blir hvitt, går du da for helt hvit-hvit eller?

        1. Takk for svar 😊 Holder på med fargevalg her også, og siden du er så flink med farger så tror jeg det blir veldig bra 🤗

    12. Vi har brukt northern mystic mot washed linen, skikkelig behagelig kombinasjon, spesielt med mye dagslys som slipper inn gjennom store vinduer! Da blir den grønne fargen ganske kald og fin. Den blir varm og rund på kvelden med dempet belysning, noe som også er veldig koselig 🙂 spennende å følge med på husdrømmen deres, lykke til!

    13. Sober kan du gå for med god margin! Vi har brukt den både på vegger og møbler (+ en muret gammel peis), og den fargen er virkelig helt fantastisk! Det fine er at den passer med så mye forskjellige andre farger fordi den både fungerer mot grå og beige 🙂

      Og så lurer jeg på en liten syting! Den tangen du bestilte på ebay, har du prøvd den sammen med trykknappene til stoff&stil? 🙂

    14. Har 4 av disse fargene i huset selv. Washed linen, Varmgrå, Kalkgrå og Sober, nydelige alle sammen😍 Spesielt Sober som er på soverommet her i huset!
      Spennende å følge med på dere, lykke til!!

    15. Vi starter byggeprosessen i februar, og har gått for nesten samme fargepalett – bare at vi ønsker grønt i stua og en mørk blå på soverommet. Spennende å følge dere – spesielt morsomt at du fikk til og faktisk likte sparklejobben! Den har vi ikke hatt tro på at vi får til, spesielt siden vi tenker listefritt. Redd for at det ikke blir bra.. Tar gjerne imot alle tips du har til sparkling og maling av tak og vegger! 😊

      Jeg har et malerelatert spørsmål: hvilken hvitfarge går dere for i tak? Det virker som du virkelig har øye for detaljer og fargesammensetning 😊

      Ønsker deg en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg