Fra plen til ferdig grunnmur

Når jeg nå kikker ut av vinduet står konturen av et splitter nytt hus foran meg, allikevel føles det helt uvirkelig at vi en dag skal gå inn i vårt nye hjem. Dette har vært drømmen vår i de åtte årene vi har bodd her, og endelig er den i ferd med å realiseres.

Jeg har tenkt at prosessene så langt ikke har vært av de mest spennende å dele, man faktisk så har jeg fått overraskende mange kommentarer på hvor gøy det er å se et hus bli bygget steg for steg. På Instagramkontoen min: speiltvillingene, kan du se en feset story fra husbyggingen.

På tirsdag ble grunnmuren ferdigstøpte, i dag kom det en lastebil med plank, og til uken skal snekkerne starte på selve huset! SOM JEG GLEDER MEG!

Jeg legger ned ekstremt mye tid i planlegging av huset om dagen, og jeg kan love dere at her kommer det til å bli mange gøyale og kreative prosjekter som jeg skal dele. For hvorfor ikke lage noe i stedet for å kjøpe? Ja, dere kjenner meg!

Fra plen til grunnmur steg for steg

Step for steg hva som har skjedd:

  • Utgraving og fylt på solid underlag
  • vann og avløp lagt ned i bakken
  • oppmåling og avretting med grus
  • radonsperreduk
  • mer grus, avretting
  • såleblokk og armering
  • ringmur og armering
  • støping av ringmur og såleblokk
  • rørlegger lagt opp rør til alle sluk
  • Elektriker lagt opp trekkerør
  • isolasjon to lag
  • armeringsnett over det hele
  • elektriker lagt opp varmekabler
  • støping av grunnmur

Jammen er det noen prosesser før det i det hele tatt ser ut som et hus!

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

2 kommentarer
    1. Så gøy! Jeg elsker å lese om husbygging og håper du vil fortsette å dele så mye som mulig med oss, for dette er spennende. Nyt en hektisk sommer 🙂
      (Når var det dere planla å kunne flytte inn i nyhuset igjen?)

    2. Så spennende, det er sååå gøy å følge med på husbyggingen deres 🙂. Liker å lese om alt på bloggen din da, tenk at Olivia og Otilie begynner på skolen da 😍, har lest bloggen din siden de var 2 år ca 🙂, kan tenke at jentene og dere er veldig spente 🙂, skal de foresten begynne i samme klasse eller hver sin?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg