Huset har fått tak

… En liten oppdatering på husbyggingen  😃

For en vanvittig spennende tid vi er inne i. For hver eneste dag som går skjer det store forandringer på det nye huset. Nå er faktisk konturen av det ferdig huset på plass!

Jeg kjenner jeg begynner å bli vanvittig utålmodig for å komme skikkelig i gang inne, og planene blir større for hver dag som går, for akkurat nå får jeg ikke gjort stort annet enn å planlegge. I dag var jeg nødt til å reise å kjøpe en pakke av gulvet vi har bestemt oss for å ha gjennom hele huset, til tross for at en av snekkerne ropte med humor i stemmen at det var litt tidlig å legge gulv alt nå, da jeg kom bærende med pakka. Siden vi alt vet hvilket gulv vi skal ha, gjør det det litt enklere å planlegge fargene i huset.

Dere trodde kanskje jeg alt hadde bestemt meg for fargene til alle rom etter DETTE innlegget. Vel, det trodde jeg også, men nå har jeg omtrent snudd opp ned på det hele og byttet om og ut flere farger! Jeg lurer på hvor mange ganger jeg rekker å gjøre det før jeg endelig får malt en av veggene.

Det er mange som har spurt hvorfor vi bygger så tett oppi huset vårt, men det er rett og slett fordi gamlehuset skal rives etter vi har flyttet inn i det nye. Da skal terrenget senkes litt der gamlehuset står og så skal mann i hus lage gårdsplass på den siden av huset. I dag har vi gårdsplassen på framsiden av huset, noe jeg gleder meg veldig til å slippe å ha.

I første etasje begynner ting å bli klart, her er alle rommene delt inn med reisverket til veggene

I andre etasje er det enda bare et stort rom, så jeg gleder meg veldig til å få opp veggene her også, da blir det så mye enklere å se for seg hvordan resultatet blir.

Det jobbes for fullt på taket om dagen, i dag kom takrennene på plass, og om de er i rute tror jeg faktisk taksteinen kommer i morgen.

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

7 kommentarer
    1. Bare husk å legge opp til mange stikkontakter før vegger kommer opp! Ufattelig hvor mange kurser som går til nye kjøkken :’)

    2. Hei Stine!
      Jeg og mannen min holder på å tegne drømmehuset vårt, så jeg synes det er ekstra gøy å følge med på byggingen deres 🙂
      Kan jeg spørre hvor mange kvm huset deres er?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg