Internettkjøpa som gikk skeis

Jeg ble sittende der da med mobilen i hånda og Instagram appen åpnet foran meg, jeg skrolle meg nedover. Ned, ned og enda lengre ned, for hvert, tja, hva kan det være? hvert femte eller tiende bildet, som kommer det et annonsebilde rullende fordi. Jeg bet på som en fisk som svømte forbi en sprellende mark tredd på en spiss krok.
“Oi, så fin kjole” og så sveipet jeg bortover da de 5 små, blå prikkene under indikerte at flere bilder lå, bare en sveip unna.

Facebook Inc. består ikke av en gjeng analfabetiske inkompetente surrehuer, neida, det er en gjeng ganske på oppegående folk som har skjønt trikset med algoritmer. Så i det sekundet jeg har sveipet igjennom en annonseplassering, dukker det stadig opp lignende innhold i feeden. Plutselig inneholdt hver en annonseplassering det ene plagget nydeligere enn det andre. Etter kanskje to uker med alt for mange fine antrekk rullende fordi skjermen bet jeg på, og da gikk jeg bananas.

Noen uker senere dukket det ene plagget etter det andre opp i postkassa mi. Med spente hender rev jeg av plasten for å se hvilket plagg som var kommet. Alle sammen var jo så flotte, og jeg hadde kikket spent i postkassen hver dag siden bestillingen, enda jeg visste at sendingene ville ta over to uker.

Den vakre blondetoppen var kommet. Såå nyydelig ikke sant. det var bare det at… den så vidt rakk fordi bhen. Forresten, det var ikke var det. For mønsteret i stoffet var ikke i slik som på bildet, på min topp har det klippet skakt, og stoffet i en grusomt kvalitet, nesten som plastikkposen jeg hadde revet den ut av.

Neste plagg kom og jeg like spent. Det var den nydelige sennepsgule kjolen… …som ikke var så sennepsgul som jeg trodde. Tvert i mot, den er så gul at det nesten svir i øynene av å ha den på.

Så til slutt. Plagget som ikke en gang ga meg et snev av skuffelse, bare en total latterkrampe der jeg trakk på meg min nye jumpsuit, mutters putters alene.
“HVA I ALLE DAGER HAR JEG KJØPT?” stotret jeg fram bak tårer og latterhikst. Aldri har jeg tatt på meg noe mer forferdelig.. .. aldri!

Så gratulerer Insta, gratulerer Facebook Inc – Jeg gikk fem på, men det blir nok med denne gangen!


 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

12 kommentarer
    1. Hei.
      Du er nok ikke alene om å kjøpe katta i sekken fra nettet,må jo være sinnsyk smal om man skal komme inni alt en har bestilt i god tro på at det passer.
      Nei det blir nok mer Zizzi enn nettet,da vet man at tøy passer etter størrelsen å ikke i småversjoner.

    2. Har kjøpt endel rart jeg også. Har i senere tid begynt å søke på uinteressange ting for å forvirre dem. F eks, jeg søker først endel på noe jeg vil ha, og reklamene begynner å dukke opp, da søker jeg på noe jeg ikke liker,fiskestenger for eksempel, så reklamene som da kommer blir av fiskestenger og ikke det jeg har lyst til å kjøpe😀

    3. Hei. Dette er som å lese min egen historie, og jeg lo så jeg gråt. Jeg gikk for noe liknende av din grønne jumpsuit, bare at min var kjole. Samboeren lurte på om jeg hadde kjøpt et telt fra overskuddslageret etter Vietnamkrigen. Stoffet og fargen (og formen) var helt grusom 😂 godt vi er flere 🤷‍♀️

    4. Hei!
      Bare lurer på hvor du kjøpte den hvite blondetoppen? Jeg har nemlig bestilt akkurat den samme, fra en dansk nettside som heter Americandreams.dk, og den var helt normal i størrelse og like fin som på bildet. Bare et tips 😁

        1. Kan anbefale å sjekke ut både nettsiden og instagrammen til Americandreams i hvertfall ,bortsett fra toll så har jeg vært fornøyd med kjøpene fra der 😊 Og jeg skjønner godt at du gikk på smellen, for toppen er så sjukt fin 😍 Bedre lykke til neste gang, hvis du tør 😂

    5. Hehe, ja det er fort gjort å få noe som ikke er som forventet. Men innimellom kan plaggene fra ebay levere, de også.
      Men må si at jeg ikke hadde tvilt på å bruke den gule kjolen! Den er jo kjempestilig i knallgul 🙂 Og hvis ikke, blir den kanskje som på bildet etter et par vask… 🙂

    6. Ahhh, jeg gikk på samme blemmen. Kjøpte en nydelig kjole og gledet meg til å kanskje ha den på på kvelden 17. mai. Den kom i postkassen omtrent en uke før, og gleder var da stor. Plastikken ble revet opp, og kjolen på. Skuffelsen var stor når jeg innså at dette var en Kinaetterligning av det som sikkert egentlig er en nydelig kjole. Når jeg sjekket opp returordningene viste det seg at man er ansvarlig for å betale porto selv, og i og med at pakken da må sendes til Hong Kong, så koster det nesten like mye som kjolen kostet i seg selv…

      Lærdommen er å sjekke ut nettsiden på en datamaskin, og ikke bare på mobil. Fordi nettsiden jeg bestilte fra lyste skam og fake lang vei… De har tydeligvis brukt mest penger på nettsiden som vises på mobil, og ikke data… 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg