Kakeblanding på glass – Perfekt gave

Hvis du overhode ikke kommer på hva du skal gi i gave til en venn eller et familemedlem, så vet jeg svaret! Nemlig en skikkelig smakfull gave:

En krukke med  ingrediensene som trengs for helt elleville cookies eller den deiligste brownies!  
– Denne vil i settes stor pris på i det den nytes, og dessuten gjør den seg utmerket på kjøkkenbenken

Oppskriften kan brukes både til cookies og til brownies. Du lager det du får mest lyst på i øyeblikket!

Dette trenger du: 

  • syltetøyglass på 1 liter (Jeg har kjøpt mine på Europris)
  • Lapp til å skrive ned bakeinstruksjonene
  • pynt?

INGREDIENSER 
(Måleenhet: 1 kopp tilsvarer 1,5 – 1,7 dl)

  • 2 1/2 kopp mel
  • 1 kopp bakekakao
  • 1 kopp brunt sukker
  • 1 kopp sukker
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1/2 ts salt
  • 1 kopp lys kokesjokolade (100 gram)
  • 1 kopp hvit sjokolade (100 gram)
  • valnøtter

Utenom glasset trengs:

  • 3 egg
  • 100 g smør

På bakeinstruksjonslappen skiver du følgene: 

  • Forvarm ovnen til 180 grader
  • Hell innholdet i glasset over i en bolle
  • tilsett 3 egg og 100 g smeltet smør
  • visp godt sammen
  • Brownie: hell røren over i en kakeform og stek i 20-25 min
  • Cookies: fordel røren med en spiseskje per cookie på et bakepapir og stek i 10-12 min
    La kaken kjøle litt, og nyt!

Slik legger du opp lagene i riktig rekkefølge 

 

7 kommentarer
    1. Dette skal jeg , takk for tips 😁 Men syns det kunne vært greit å skrevet på størrelsen på kakeform til brownies. Hva er den?

    2. Utrolig bra tips, tusen takk! Jeg har laget 10 slike de to siste dagene! Går fort, ser fine ut og den løste umiddelbart knipa med hva jeg skulle gi til de som har alt 😊
      På ikea har de slike 1liter glass til 19,- som fungerte veldig fint 👍

    3. Noen som vet om brunsukkeret blir hardt når det blir stående i en slik blanding i lufttett glass? Lekker gave. Skal lage noen til jul å gi bort:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg