Kansellert fly til drømmetur

Så bar det endelig av sted! Mannen og jeg, bare vi to. Herlighet for en fryd! 

Med sommerfugler i magen, og kofferten på slep, med unormalt god tid, antagelig fordi det bare var oss to, satte vi oss på toget til Gardemoen. 

To timer før flyavgang var vi alt på plass i en restaurant ferdig sjekket inn igjennom sikkerhetskontrollen. Ja, for slik er det når man reiser så sjeldent som vi. Da beregner man like god tid som den gangen tre personer skulle sjekke ett helt fly inn. Så mye enklere det er i dag når alt er blitt så digitalt 👴🏼👵🏼

Med barnefri og det hele bestilte mannen en øl og jeg en vin til maten. Vi skålet med hverandre, fniste litt og sa: «det er vel innafor det klokken 11:07?» Ferien var i gang, og snart skulle vi ligge og plaske i «Den blå lagune» som et nyforelsket kjærestepar 😂

Flyavgangen kom, og flyavgangen gikk. Klokken ble 13:30, en halv time etter at flyet skulle kjørt. Jeg kjente at kroppen ble en grad for varm. En halvtime frastjålet fra plasketiden i Den blå lagune. Nei, flyet kunne sikkert kjøre tiden inn. 

En time gikk og jeg ble i stadig dårligere humør. Nå rakk vi kanskje ikke en gang å komme inn til bestilt tid i Den blå lagune. 

Så kom første beskjed:

«Ny beskjed blir gitt om en time, klokken 15:30, teknisk feil på flyet» 

Jeg sved av 2000,- på nye sko, et håp om at litt shopping i alle fall kunne gi meg litt ro. 

Så kom den endelige beskjed: «flyet er kansellert» 

– enste badingen i går, ble et fantasibad på ett hotellgulv –

Umiddelbart etter lå det en beskjed i mailen: ny flytid klokken 06:00 neste dag. 

Underveis i min frykt for å gå glipp av alt, og med alt mener jeg så klart Den blå Lagune. Så hadde jeg sendt mail til reisebyrået, Island Protravel, som jeg hadde bestilt turen igjennom og reglerrett ropHJELP! 

Her hadde vi satt fire familier i sving for å passe våre tre barn og ni dyr, endelig skulle vi reise på tur.. og så får vi et kansellert fly.

Bare minutter etter min første mail til reisebyrået lå svaret i mailboksen min. Først kom de med beroligende ord, men så når vi skjønte at flyet ikke kom til å gå føltes det som om de satte himmel og jord i bevegelse bare for oss. 

Så fortvilet jeg var da jeg så meg selv vinke farvel til opplevelsen av å plaske i Den blå lagune. Alle andre tider gjennom hele helgen var allerede fullbooket. 

Reisebyrået må ha jobbet på spreng, for etter noen samtaler fram og tilbake hadde det fortvilte ansiktet mitt sprekt opp i verdens mest takknemlige smil. 

I løpet av en times tid hadde de rebooket våre tre hotellovernattinger, leie av bil og flybilletter. 

Selv ringte jeg til Den blå lagune for å melde at vi ikke kom, og på mirakuløst vis, da det jo var helt full, fikk vi innpass til den ekstra dagen vi plutselig hadde fått. 

Så takk, Island Protravel! Jeg har aldri opplevd lignende service noen sted. Hadde Sigridur og Harpa som jeg mailet og ringte med vært til stedet hadde jeg kysset de begge to. 

De kunne jo strengt talt ikke noe for at flyet vårt ble kansellert, så det at de i løpet av en time hadde reddet hele vår drømmetur, det er nesten ikke til å tro. 

Neida, dette er ikke noe betalt reklameskryt, men ren og skjær takknemlighet over den umiddelbare hjelpen vi fikk. 

– en ekstra kveld på hotell –

Nå er det 24 timer siden vi kjørte hjemmefra, men endelig er vi på plass, langs Islands landeveier! 👏🏻😍

2 kommentarer
    1. Er så deilig med god service når ting først skjærer seg

      Kose dere masse på Island, gleder meg til reiserapport når dere er hjemme igjen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg