Konturen av nytt hus på plass

Nytt hus håper vi er innflytningsklart senest neste sommer!! Det til tross for en ganske uerfaren konemor og mannefar skal gjøre mye av jobben selv 😅

Det er bare tre uker siden hagen vår så ut som dette, men på en annen måte føles det ut som det er lengre siden. Antagelig fordi ukene etterpå har vært så kaotiske og spennende på samme tid. Tenk at vi skal bygge nytt hus med tre barn og en valp slep, selv jeg kan bli litt svett av tanken. Den 8 år gamle rottweileren henger også på slep, men hun er det lite jobb med der hun trasker rundt og inspiserer i sitt eget bedagelige tempo.

Jobben som er gjort så langt må jeg kreditere min mann for. Han har stått på til alle døgnet tider for å grave ut tomt og alt det medfører, men så fort jeg kan delta på enkelte ting så er jeg med, og det å stable ringmur var omtrent like moro som å bygge lego. Og når sant skal sies så er det en jobb i seg selv å sjonglere 3 kids, måltider og et hjem også mens mannen er ute å jobber, så jeg gir også meg selv en liten klapp på skulderen.

Tomta er gravd ut, og mål opp etter riktig høyde, vann og kloakk er gravd ned, radonsperreduk er sveiset sammen under hele huset, såleblokk og ringmur er stablet ut, og nå er ringmuren støpt!

Jeg må si det er utrolig spennende å få se hver prosess bak ett ferdig hus. Så mye som skal på plass bare i bakken før et hus kan settes opp! Spennende!

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

2 kommentarer
    1. Så spennende 😊

      Vi har vært igjennom å bygge vårt eget hus og vær innstilt på at alt tar lenger tid enn man tror 😀

      Blir sikkert kjempefint da, lykke til videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg