Lag hjemmelagde kjeleunderlag til jul

For to år siden fikk jeg hjemmelagde kjeleunderlag fra min kreative søster, og de har vært i bruk hver dag siden. I år spurte jeg henne derfor hvordan hun laget de. Ikke bare er de vanvittig fine, de er også utrolig praktiske, og raske å lage!

Du trenger: 

  • Ullkuler, kjøpes på hobbybutikker, jeg fant mine på Søstrene Grene. Eller du kan tove selv om du vil det.
  • trekuler (om du vil ha variasjon) kjøpes på samme sted
  • tråd
  • nål

Spill av film for å se hvordan de er laget: 

Slik lages brikkeunderlagene

1. Tre 12 kuler på en snor

2. fest endene sammen slik at det dannes en ring av kulene

3. tre på tre kuler på denne måten: 1. kule: stikk nålen rett igjennom. 2. kule: stikk nålen skrått igjennom, og så tilbake skrått sli at tråden er sydd i en spiss. 3. kulen: stikk nålen rett igjennom

4. stram de tre kulene inntil hverandre, hopp over en kule i ringen fra der tråden kommer opp, og sy de tre kule fast igjennom den neste

5. stram til og gjenta prosessen

6: Når hele stjernen er ferdig festes trådene før de klippes av

Se over 80 andre kreative forslag til jul HER



– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

7 kommentarer
    1. Tusen takk for kjempefin og lett å lage julegave idé. De ble så fine, og det gikk raskt å lage.

      Hvis noen lurer: Kulene fra søstrene grene er 25mm og det er 15stk i hver pose (35kr) Man trenger 32 kuler det vil si 3 poser.
      Kjøpte bomullstråd i samme farge som kulene jeg valgte på søstrene grene også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg