Når blanke ark fylles med minner

Reklame | fotoknudsen

Da var det denne tiden av året igjen, ett helt år har gått, og det så vanvittig fort.

Jeg sitter og blar igjennom alle bildene, det har samlet seg mange i løpet av det siste året. Flere ganger stopper jeg opp, noen ganger med en liten tåre i øye, andre ganger med en latter som bryter stillheten i rommet. Det er rart hvordan bildene på skjermen foran meg bringer fram både lyder og lukter, som om det er noe magisk med det hele, bildene tar meg tilbake til akkurat det øyeblikket de ble tatt, som en tidsmaskin. Jeg kan til og med kjenne alle de indre følelsene jeg hadde akkurat i det lille sekund.

Islandsturen med min kjære, syboken som ble til, huset som ble bygget, og alle de fantastiske små og store minnene sammen med barna. Dette året har vært spesielt innholdsrikt.

På akkurat samme tid i fjor satte jeg meg ned og laget fotokalender og fotobok med bilder fra hele året. Det samme gjorde jeg året før der, det samme gjør jeg nå. Dette har blitt min viktigste tradisjon i november måneden. Kanskje den viktigste tradisjonen igjennom hele året når jeg tenker meg om.

Bildene som lagres i en sky, eller på en ekstern harddisk er det ingen som har noen glede av, bildene i fotobøkene og kalenderen jeg alltid har framme derimot, blir kikket i hele tiden.

Derfor er det en ufattelig stor glede å få lov til å dele ut rabattkoden jeg nok et år har fått av fotoknudsen. Denne rabattkoden kommer så vanvittig godt med på julegavene jeg lager, og jeg håper du vil ha like stor glede av den.

RABATTKODEN: TVILLING2019 
Gir opptil 40% rabatt på alt hos fotoknudsen, den gir 40 % rabatt for fotokalendere og julekort, og 30% rabatt på alt annet. Rabattkoden er gyldig til 26. november 

– Gå til fotoknudsen HER 

Den beste julegaven av dem alle: Kalenderen

Hvert eneste år lager jeg en ny kalender med bilder av barna inne på fotoknudsen. Dette er den fineste julegaven vi gir hvert år. I moderne hjem er det få som setter av plass til ett nytt barnehage eller skolebilde av barna/barnebarna hvert år. Derfor liker jeg så mye bedre å gi bort en kalender. På den måten får besteforeldrene 12 nye bilder som får henge på veggen igjennom det neste året, og så kommer det 12 nye bilder året etter.
Jeg bestiller alltid det størte formatet, for da har vi plass til å notere opp alle planer som skjer i kalenderen som henger på veggen.

 


Å lage årbok har blitt en tradisjon

Hver november setter jeg av tid til å lage en årbok med alle minnene igjennom det siste året. Dette har blitt en av de viktigste prioriteringene mine før jul. For det å få bildene i bøker gjør at vi får så mye mer glede av bildene, i tillegg til at minnene blir så mye sterkere. Det er utrolig hvor fort vi glemmer, det tenker jeg alltid på når jeg går imellom bildene fra året.

I år gjorde jeg alle sidene mørke grå i stedet for hvite, og jeg synes det ble så utrolig kult. På bildet under har jeg satt inn en rekke Snapchat minner, man trenger virkelig ikke et godt kamera for å lage minnerike og fine fotobøker.

Bøkene får du i flere størrelser, og de kan lages fra data, nettbrett eller mobil. Selv bruker jeg å lage bøkene i str L liggende, med layflat-innbinding og glanset papir.

– Gå til fotoknudsen HER 

Ha en fantastisk søndag kveld


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

8 kommentarer
    1. Så kjekt med rabattkode og for en fin bok og kalender! Men hvordan gjør du det? 🙂 bruker du de formatene og oppsettene som er ferdige? Får det ikke til å bli så pent, jeg prøver… Kunne du vist på instagram story eller noe? Hvor mange bilder bruker du på hver side ? 😊

      1. Ja, den kommer utrolig godt med! Jeg bruker å lage bøkene på data da jeg synes jeg har flere valg der enn i appen. Jeg har lastet ned fotobok-programmet til fotoknudsen og lager boken der. Jeg liker å selv bestemme hvor mange og hvor store bildene skal være, så jeg liker å ta bort alle alternativer til bildeoppsett, og sette inn bilder og tekst selv. Jeg kan variere antall bilder per side fra 1 til 30 🙂

    2. Dette er helt fjern reklame! Foto Knudsen har stadig vekk 50 % rabatt på ALT, uten at man trenger noen rabattkode fra deg…. Jeg bestilte årets julegaver for noen få dager siden, da fikk jeg alt til 50 %! Poenget mitt er egentlig bare at det er merkelig at du får det til å høres ut som om det er noe spesielt å få en 40% kode (30%) fra deg, når foto Knudsen har slike tilbud stadig vekk ellers. Spesielt at din reklame kommer bare et par dager etter at man fikk 50 % på alt, da kunne du vel heller reklamert for de den dagen slik at flere hadde fått og sett det tilbudet som virkelig var bra! Jeg synes dette blir villedende, folk tror kanskje dette er noe vanvittig bra som de bare må få med seg nå, men i virkeligheten er dette tilbudet langt dårligere enn hva de «bjudar på» ellers.

      1. Hei, det er ikke helt korrekt slik du antyder det. Det stemmer at fotknudsen stort sett alltid har en kampanje gående med utvalgte produkter til reduserte priser. Så hvis man følger med får man gode tilbud. Men hvis jeg kan få dele svaret fra fotoknudsen så er den denne: “I denne perioden vil vi ha 30% rabatt på alle produkt på nettsiden. Tilbudet til Stine er
        bedre da hun kan gi 40% rabatt på fotokalender og julekort + 30% rabatt på alle andre produkter”
        Det vil si at de som lager julekaleder nå får en bedre rabatt med rabattkoden. Jeg har aldri sett at de har 50% på alt, men kanskje jeg har vært uoppmerksom. 🙂

    3. Hvor mange sider bruker du i boken omtrent på ett år?😅jeg er så ekstrem på å ta med alt. Tenkte å lage på mobilen men 60 sider holdt bare til juni😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg