Omsider på valpekurs

Foto: Ada Marlene Vrolijk

 

Denne dagen har jeg gledet meg til. I dag skal vi for første gang på valpekurs, Alba og jeg.

Mange vil nok si at det var lovlig sent, hunden er jo alt 7 måneder, men å trene en Staffordshire Bullterrier som knapt har pels mens det enda er kaldt ute har jeg ikke en gang vurdert. Og så kom våren med mange deadliner, så da var det bare å utsette litt til. Men nå endelig er vi helt klare.

Det er jo ikke det at jeg føler meg helt grønn på hund, vi har jo rottweileren på 8 år og jeg har hatt hund før det også. Men det er noe med å dra på disse treningene altså. Ikke bare synes bikkjene det er gøy, men for min del så er det det som skal til for at jeg skal ofre det litt ekstra i samspillet med hundene. Det er så fort å bare gli inn i en tralt, bikkja fungerer i hjemmet og i hverdagen, og man glemmer å trene. Med en gang jeg tar et kurs, om det så er med den gamle rottisen vår, så får jeg så mye ny inspirasjon, for en ting er sikkert, de blir aldri utlært, eller riktigere sagt: JEG blir aldri utlært.

Så langt er Alba akkurat den hunden vi drømte om, super ivrig med masse energi og et ekstremt stort ønske om å samarbeide,  men så er hun også like kosete og ufattelig grei med ungene. For en lykke det er å ha henne rundt oss.


Foto: Ada Marlene Vrolijk

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

2 kommentarer
    1. Lykke til på kurs!

      Jeg er personlig ekstremt glad i kurs. Jeg meldte meg på valpekurs og etterhvert grunnkurs med eldstemann (nå 2år), og elsket hvert eneste sekund. Nå er jeg i gang med valpekurs igjen med minstemann (5mnd); ikke fordi jeg ikke kan det jeg skal lære hunden i denne omgang, men fordi det er så utrolig nyttig å trene på en arena med andre hunder og en engasjert instruktør.

      Heia hundekurs!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg