Se hvor langt vi har kommet i huset

Jeg synes jeg kan skimte det.. Så vidt det er.. langt der borte i det fjernet.. Lyset i enden av tunnelen. 

I nøyaktig 6 måneder har, Bjørn Tore og jeg, kveld etter kveld, og helg etter helg jobbet hver ledige time for å bygge vårt drømmehjem.

Mesterhus Larsen Bygg hadde i løpet av sommeren og høsten bygd opp det huset som vi hadde tegnet og planlagt i lang tid. Utenfor så huset omtrent helt ferdig ut, mens innenfor var det bare skjelettet av et ferdig hjem som var på plass. Her i fra skulle vi ta over jobben. Larsen Bygg pakket bilene, og fra nå av var det vår oppgave å få dette reisverket til å bli noe mer enn bare det – nemlig et hjem.

Du syke tid for en jobb! 

Når jeg ser tilbake på disse seks månedene så er det ganske vanvittig. Vi sjonglerer begge to jobber utenom, og et liv med tre barn og dyr. Derfor har vi ikke tid til å jobbe i huset før klokken er 20:00 om kvelden, noe som har resultert i at den nye leggetiden vår det siste halve året også har blitt flyttet til klokken 01:00 hver natt. Vi har et gjennomsnitt på 6 timer søvn i døgnet, og det har blitt lite tid tilbragt på sofaen med beina høyt. Det morsomme er at man venner seg til det, og det går overraskende bra. Antageligvis fordi vi også faktisk koser oss med å jobbe med det store felles prosjektet vårt.

Innflytningsklare? 

Vi hadde sett for oss at vi skulle være inne i det nye huset til sommeren, men nå er det nok mer realistisk at vi heller er inne til høsten. Uforutsette ting skjer, og det kan vi ikke gjøre noe med. Vi mistet en stort resurs i byggeprosessen da Pappa nesten mistet livet i høst, han hadde nok vært mye med for å hjelpe, noe han ikke lengre har mulighet til. I stedet er vi er uendelig glad for at han kan komme på besøk og skryte av hvor flinke vi er. Så kom 12. mars, og plutselig ble hverdagen en helt annen. Det ble full kutt i barnepass fra besteforeldre, og ting har blitt utsatt på byggefronten. Det har heldigvis begynt å gå litt mer på skinner igjen, men fremdeles venter vi på benkeplaten til kjøkkenet fra en fabrikk som har lockdown i Frankrike.

Brikkene faller på plass

Det er virkelig stort å se at så mye allikevel ferdigstilles om dagen. Her er en liten oppdatering

Kontor/syrom
Rommet med den nydelige fargen Daydream er så og si helt ferdig. Det gjenstår kun litt listing som vi venter med å gjøre ferdig til vi har fått i en garderobe som skal inn. Her har de første to dørene kommet på plass, og gulvet har blitt lagt. I går kom også sofaen og stolene som skal inn i stuen, vi oppbevarer det her til vi er ferdig i resten av etasjen.

Stue/kjøkken 

På mandag ble peisen vår ferdig. Denne har vi fått hjelp til å installere av fagfolk. Det å skulle få en slik peis er noe jeg har drømt om, men ikke sett på som realistisk, men jeg bestemte meg for å prøve å sparkle, pusse og male gipsvegger selv, og sa at om jeg får det til så skal jeg bruke pengene på peis i stedet for maler. Jeg kan fortelle at denne peisen er verdt hver svetteperle etter pussing av gipsvegger. Nå som peisen endelig er på plass kan vi også ferdigstille veggene på siden av den, og når det er gjort er det klart for å legge gulv i resten av 1. etasje.

Sist helg ble jeg omsider ferdig med å flise vaskerommet. Her har vi ventet på en ny levering av flis og det er virkelig en lettelse å være ferdig. Nå mangler det montering av kjøkkenskap på den andre siden av de grønne skapene på bildet, og så til slutt gulvlister, og ja kanskje en dusj!

Lilledoen

Nok et rom som er helt ferdig, med unntak av det elektriske, men det har vi så klart fagfolk til.

2. etasjen

Planen har hele veien vært å gjøre ferdig 1. etasje for så å bygge andre etasjen. Derfor er det ganske så uferdig her, men for å se på den lyse siden, så er det også veldig mye som faktisk har blitt gjort, og det som er gjort er gjort i påvente av å komme videre i 1.etasje. Altså føles det som en liten bonus at de vegger og tak faktisk nærmer seg ferdig platet også i denne etasjen.

Arken/tvstuen 

Det fineste rommet i huset, men 4 meter opp til det høyeste punktet. Her har Bjørn Tore fått platet igjen, og det er klart for meg og sparkelbøttene.

Soverom og Walk in 

Dette er slik det ser ut på vårt soverom i dag. Det er en del igjen, men taket på rommet vårt er faktisk ferdigmalt.

Hovedbadet

Drømmerommet er det mest uferdige rommet av dem alle. For å se på den lyse siden: planen er i det miste klar, flisene kjøpt inn, og til uken skal gulvet støpes.. En dag blir nok dette rommet ferdig også, og en skikkelig luksus er det at vi ikke skal flise dette store badet selv.

Det var dagens husoppdatering, så nå må jeg få på meg arbeidsbuksa !

Du må gjerne sjekke kategorien: Villa Ommedal for flere tidligere oppdateringer fra husbyggingen 

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

26 kommentarer
    1. Jeg er så ufattelig imponert over det dere får til! 😮😮😮 Helt rått👌 veldig gøy å se denne prosessen..

    2. Dere er utrolig flinke!🙌🏻 For en innsats! Det blir utrolig lekkert og jeg synes det er veldig gøy at dere deler reisen 💞 Stå på videre!

    3. Så fint dere har fått det – imponerende arbeid. Et annet spørsmål: jeg betalte for mønsteret til løsittende kjole på tirsdag, men har enda ikke fått noen Mail med mønster. Kan det sendes – eller at du tar kontakt?

    4. Fantastisk imponert!! Vi er selv på god vei med å ferdigstille vårt hus, hvor vi sparkler og maler alt selv. Jeg vet hvor mye jobb bare den oppgaven er, så det dere har fått til her bøyer jeg meg i støvet for. RÅBRA!!! Kjenner meg godt igjen at man “venner” seg til å jobbe etter barna har lagt seg til godt utover de sene kveldstimer😅 Tenk hvor digg det blir den dagen man bare kan slappe av etter klokka har blitt 20😁 Lykke til videre!!

    5. Dere er utrolig flinke som klarer dette i tillegg til alt det andre! Og så fint det blir! Lurer på om du kan lage et innlegg om budsjett/kostnader? Og hvor mye penger har dere satt av til skap/garderober for hele huset? Vi skal i gang med renovering av vårt hus og lurer på hvor mye man bør sette av til dette. (Soverom,gang, vaskerom). Skjønner så klart det kommer an på hvor mange soverom, hvor stor gang og vaskerom man har, men hadde vært fint med en pekepinn 🙂

      1. Den peste pekepinnen jeg kan gi er egentlig å tegne selv hos IKEA, da får du vite hva graderobene vil koste. Det er jo ekstremt stor variasjon på pris i forhold til innholdet i skapene 🙂

    6. Så fint 🙂

      Har adventure på en kontrastvegg sammen
      med senses, angrer på at jeg ikke malte alt i adventure. :p

      Hvor er speilet (speilene?) på lilledoen fra? 🙂

    7. Hei Stine!

      Jeg er en tenåringsjentene som har fulgt deg på blogg og Instagram siden tvillingene var babyer, og vil skryte litt av deg i denne kommentaren🥰 I instafeeden min popper det opp stories og innlegg fra de største influencerne i Norge flere ganger i timen. Mange av disse influencerne har akkurat meg i målgruppen sin, og lager innhold for å engasjere og underholde tenåringer. Likevel er det ingen annen influencer sitt innlegg eller story som kan gjøre meg like interessert, som når jeg ser at du har lagt ut noe nytt. Jeg synes du er utrolig flink til å lage underholdene og inspirerende innhold, og jeg liker virkelig å følge med på det du legger ut. Bloggen, instagrammen din og engasjementet ditt, kan underholde alt fra bestemødre til tenåringsjenter.

      Samtidig vil jeg også takke for at du har vært et sunt forbilde for meg i min ungdomstid. Min generasjon har vokst opp med influencere som kan påvirke til usikkerhet og press i mange forskjellige former. Dette har jeg aldri følt på etter å ha lest bloggen din. Det har vært verdifullt i tenårene å ha en som deg å se opp til, som en motvekt til negativ påvirkning fra andre plattformer.

      Klem<3

    8. Så fint det blir!!
      Skal dere ha Bora koketopp med benkeventilator på kjøkkenet? Så det var en eske fra Bora, på et av bildene:)

    9. Heisan
      Veldig imponerende alt dere får til!
      Lurer litt på badet, er det garderobe til alle jentene inne på badet, er det egen inngang til garderoben?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg