Se så fin boka mi er

Reklame | egen bok

Du syke tid! Boka mi er virkelig! 

Sist uke fikk jeg for første gang se boka mi i levende livet, og jeg skal ikke legge skjul på at det kom en liten tåre. Ikke bare har det blitt en bok, det har blitt den boka jeg drømte om! 

Jeg er fryktelig stolt, og enda mer takknemlig. Det er ofte jeg tenker at det aldri hadde blitt en bok uten hver og en av dere som har gitt meg selvtilliten til å satse på søm igjennom alle oppmuntrende ord – og det i fra det første plagget jeg sydde for seks år siden. Hver gang en av dere sender meg den største takknemlighet for at jeg har inspirert dere til å starte å sy, tenker jeg det samme om dere.

Det jeg er mest stolt over, er at jeg har klart å skape en bok som representerer den jeg er til det fulle. Det er ingen andre som kunne skrevet denne boken, fordi den er som en bit av livet mitt. Boka består av personlige tekster som dere vet jeg elsker å legge min sjel i. Bildene i boka er helt i min stil, boka er nærmest blitt som et album, så vakre er bildene. Klesplaggene kjenner dere også igjen om “Stine sin stil”, ved bruk av faste stoffer og myke løse plagg som er enkle og raske og lage, samtidig som plaggene er vakre. Ikke mist er alle mønstrene i boken håndtegnet. Hvorfor? Jeg synes det gir mer sjel, og jeg håper det kan inspirere dere til å tenke at det er mulig å tegne mønster selv. Man er virkelig ikke nødt til å ha dyre programmer eller store kunnskaper for å tegne opp og eksprimentere med mønsterdeler.

La meg få vise dere litt fra innsiden 

Flere har spur om boken har vedlagt mønster ark, og det har den!

Slik bruker du boka

SY PLAGG MED TRE STEG

1. Finn bryststykket

2. Tilfør ermer

3. Velg din ønskede underdel

 

Konseptet med syboka er rett og slett så enkelt at ved å kun ha noen få gode grunnmønster, så kan du lage utrolig mange ulike plagg. La meg ta “bodyen” som et eksempel. Bare ved å kunne velge mellom 4 ulike ermer får du muligheten til å lage 6 ulike bodyer.

Enklest å sy i fast stoff, men hva med å bytte til stretch?

Alle plaggene i boka man sys med faste stoffer, rett og slett fordi jeg vil at alle skal kunne kjenne på mestring uten at et stretchstoff strekker seg i symaskinen og lager bølgete stygge sømmer. Faste stoffer er veldig takknemlig å jobbe med, og også helt nydelig spør du meg. Men, alle plaggene kan også sys i andre stoffer. Noe som gjør at du kan skape enda større variasjon i klærne.

Sy detaljer

Bakerst i boka viser jeg også fram en del detaljer du kan supplere til antrekkene. En liten bamse, en sløyfe, lommer eller et kult slips kan sette prikken over i-en på ditt hjemmesydde plagg.

10. september slippes boka ut i bokhandlene! Men du kan allerede forhåndsbestille den:

→ BESTILL BOKA HER ←


Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

18 kommentarer
    1. Den ser helt nydelig ut 🙂 hvilken alder er plaggene beregnet for? Dvs. kan jeg få til klær til 4,7 og 9-åringen?

    2. Hei og Gratulere så mye med boka 🙌 den ser kjempefin ut😊 jeg prøver å lære meg å sy, kom over bloggen din å synes den er kjempefin, og så forklarer du så enkelt og greit👍😊 ser fram til å prøve noen av dine oppskrifter 😊 lykke til med bloggen og boka♥️

    3. Gratulerer med bok! Gleder meg SÅ til å prøve noen av oppskriftene dine! Jeg er relativt nybegynner på symaskinen, men har allerede hatt glede av flere av oppskriftene dine på bloggen din. Det ble fort en stor hobby mye takket være deg🤩 Du er veldig flink til å forklare hva du gjør slik at en nybegynner som meg også har fått det til. Tusen takk!

    4. Gratulerer so mykje med boka! Gler meg til å få inspirasjon og veiledning til å sy enda meir. Ny overlock maskin på veg i posten. Venta berre på at boka skal komme no so eg kan sette i gang, den ser heilt fantastisk ut! Du er flink og har gjort ein kjempe jobb. Du fortjena eit klapp på skuldra og du bør vere so stolt over det du har fått til.Tusen takk!!

    5. Årets julegaveønske 😊 har tidligere lest innlegg fra bloggen din, er tvillingmamma selv, og syr. Og har kjent meg igjen i historiene dine. Blir fort litt lite tid til diy og hobby, når man er alene med to små og i full jobb. Men nå begynner de å bli så store at jeg gjerne får sitte å sy litt mens dem leker 😊 (3 1/2 år). Gleder meg til å lese boka di 👏🏻 Lykke til videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg