Siste innspurt – Syboka

Denne lille perlen av en body –  den vil du finne i min sybok som kommer for salg til høsten. Jeg håper du liker den.

Nå er jeg inne i innspurten av syboken, om en uke skal vi ta bilder av alle klærne, om to uker skal jeg være ferdig med manus. Drømmen min er i ferd med å bli virkelighet, og bekymringene har meldt sin ankomst. Enda så mange timer jeg har brukt på å tegne mønster, endre og presisere for at plaggene skal bli akkurat slik jeg ser det for meg i hodet, og passe godt til de ulike størrelsene så kan jeg nå som det nærmer seg få et sug i magen for at klærne ikke passer. Det er nesten som om jeg blir lettet når jeg prøver på et av barna og innser at det nå bare er nerver som begynner å melde seg på.

I dag kommer fotograf, Ada Vrolijk, som jeg personlig har plukket ut til å ta bilder til boka da jeg forguder bildestilen hennes. Vi skal ta “behind the scenes” bilder i dag, med andre ord litt bilder av prosessen bak boka, meg som jobber osv.

De siste to dagene har jeg også fått vanvittig god hjelp av mamma. Dere som har fulgt meg over tid, vet at det hele startet med henne. Det er hun jeg spurte om å lære meg hvordan en symaskin fungerer og hun jeg alltid spør når jeg lurer på noe. Det også hun som sier i fra når jeg ikke trodde jeg lurte på noe. Hah. Hun går meg alltid i sømmene (bokstavelig talt) og kommer med korrigeringer. Etter 6 år har jeg lært en hel del til tross for at jeg stort sett har følt meg fram på egenhånd.
Mamma har hjulpet meg med å sy opp modeller til boka, da jeg til slutt innså at jeg faktisk ikke må klare alt på egenhånd. Denne bodyen Vilde har på en det min mamma som har sydd for meg. Det beste med å ha en læremester til å hjelpe seg er at det er svært lite som må forklares. “Mamma, kan du sy denne oppklipte haugen her?” og Voilà så er det gjort!

Visste du at jeg har en egen sykonto på Instagram? Du finner meg på @spresyglede 


 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

18 kommentarer
    1. Gleder meg sånn til den er i butikkene! Liker veldig godt stilen du har på plaggene du syr, og har latt meg inspirere av denne bloggen mange ganger. Håper boka kommer tili nok til å hjelpe meg med julegavene 😁

    2. Så spennende, gleder meg til å lese! Jeg bare lurte på en ting: Hvor finner du stoffet hen, har du noen gode tips? 🙂

    3. Akkurat begynt å sy barnekle sjølv siden eg skal bli tante i sommar. Så eg skal definitivt kjøpe den boka. Nydelige kle:)

    4. Jeg syns du har fine farger på klærne du syr og det er din stil! Jeg lurte på om du kunne vist noen klær du syr i litt andre farger. De fargene du har er kjempefine, men de er litt døse?? (Om det går ann å si) Men fargene du bruker er din stil og familien din kler de superbra. Hadde hatt lyst til å se noe litt sterkere farger.

      Du er veldig dyktig og gleder meg til boken kommer😊😊

      (Håper du ikke tok denne kommentarer på feil måte, for jeg syns du er kjempeflink)

      1. Det er som du sier min stil, jeg er ikke så glad i spreke farger så jeg kommer nok ikke til å sy så mye i det, men det er jo helt opp til hver enkelt hvilket stoffvalg man ønsker 😀

    5. Gleder meg så til denne boka kommer, har masse oppskrifter i jersey og er nå klar for utfordringer til faste stoffer.
      Heier på deg og innspurten din <3
      Du er råtøff!

      1. Så fantastisk, hvis du er vandt med å sy i jersey, så kommer det til å synes dette er lekende lett! Det er enklere å sy i faste stoffer 😀 Synes nå i alle fall jeg. Tusen takk for heiarop 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg