Skulle sy kjole til VIXEN

Er det ikke på VIXEN at alle er dresset opp i kjente moteklær? Kvelden alle influencere ser ut som millioner! Oh man!! Jeg som ikke har fulgt med på motebildet siden den dagen jeg ble mamma. Jeg som ikke en gang har kjøpt nye klær siden den samme dagen. La meg tenke. Ja, jo, stemmer, det er snart seks år siden det ja.

Angsten har for lengst meldt seg, meg på VIXEN! Haha. Denne bondekjærringa her liksom.. Ventet til i dag med å bestille både billett og hotell, og det skjer til torsdag, førstkommende altså. Skal, skal ikke, skal, skal ikke! 😰😅

Men jeg hadde jo det lekreste stoff jeg kunne lage meg kjole av. Ja, det var en god idé. Hjemmesydd kjole er vel nesten hakke gøyere enn en kjøpt designerkjole? Jo, det fikk bli noen timer bak symaskinen.

Tenkte jeg bare kunne sy en  casual, løs og ledig kjole, i det gøyeste stoffet jeg har sett på lenge. Så det gjorde jeg.

Konklusjonen av det stilige kjolen min er denne: 
Jeg tror den passer best med tøfler til, som en pyjamas der ingen kan se meg.

Eller som mannen min sa: “Også du som ikke vil ha glitter på juletreet? Nå ser du jo jammen meg ut som et juletre selv”

Takk skal du ha mannen, jeg er i alle fall glad du er ærlig, hilsen kjærringa som skal på VIXEN uten et antrekk og ha på. 

Tusen takk til alle som stemte meg fram til semifinalistplass i to av VIXENs kategorier, jeg er ikke videre som finalist, men storfornøyd lell 😍

PS: tips til hva søren jeg skal gjøre med antrekket tas i mot med et stort takk ! Haha

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

20 kommentarer
    1. Kanskje du kan sy den litt strammere og lage den om til en one shoulder dress?😊 legge lengden til over knærne så tror jeg du ville sett smashing ut😄 Hilsen ho som heller ikke har fulgt så nøye med på moten🤣

    2. Mange har ikke svindyre luksusplagg på Vixen, – de bare later som de har. 🙂 Prøv å hive på en lang, flagrende jakke av noe slag, eller bolero, eller sjal..whatever!
      Den lille sorte er en sånn kjole som hadde vært helt super å dra frem nå. Med litt stæsj ( blingbling) og sminke og sko så sklir du helt inn. 🙂

    3. Hallo Stine! Du har et skap fullt av nydelige hjemmesydde casual kjoler! Du laget jo noen kjempefine ammevennlige (Ikke at du trenger akkkurat den detaljen av kjolen for denne kvelden) i sommer, hva med en av de kombinert med en tjukk strømpebukse og en form for “boots”. Nok av alternativer har du iallfall 😀

    4. Kunne du gjort den om til en buksedress? Jeg ville sydd en 2-3 pliseer i skulderstroppene så den danderte seg fint over bysten, gjerne med litt dyp v-utringing isteden for rund. Så ville jeg sydd et bredt strikkbelte med låser foran. Kombinert med svart strømpebukse, høye støvletter og masse kule smykker.

    5. Sy litt inn, og så et bredt (fargerikt eller glitrende?) belte i midjen. Kanskje litt kortere også? Ellers er jeg sikker på at du har masse flott og hjemmelaget! Lykke til!

    6. Hva med å dele overdel og underdel, dele overdelen ned langs midten og strekke de over hverandre slik at det blir omslag, så sy på underdelen igjen? 🤔

    7. 1. Klipp kjolen i to (overdel og underdel) 2. Sy inn overdelen slik at den sitter strammere (kanskje sett inn en glidelås i siden, eller sy lav rygg? 3. Rynk underdelen slik at den passer overdelen. 4. Sy sammen overdelen og underdelen. Tror det ville blitt superfint 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg